Skip to content
Outlook on life
Religions and sects
The Bible
The Church and Catholicism
Philosophy
Science
Society/Politics
The law
State and politics
Culture
Articles and essays
Literature
People, quotes
Various topics
WWW - Links
Found on the Web
Cooperation
Letters from readers
We have registered
204.985.318 visits
There are 7362 articles
written by 1064 authors.
They could occupy 29015 A4 pages
Search in sites:
Advanced search..
The latest sites..
Digests archive....
How do you like that?
This rocks!
Well done
I don't mind
This sucks
Casted 2992 votes.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Kubek wyznawcy Latającego Potwora S.:
Znajdź książkę..
Comments to article
W obronie Radia Maryja
Enter your comment on this article …
Marek Brudka - Koniec kadencji.
Pan Przepieździecki w swoim czarnym pesymiźmie nie wziął pod uwagę, że kadencja Wielkiego Polaka zdaje się również dobiegać końca. A to może sporo zmienić..
Author:
Marek Brudka
Date:
30-03-2005
Reklama
Nikodem Dyzma - To musi być sekta na wzór hitlera !
To co prezentuja sobą słuchacze radia Ma Ryja (jak można pisać że to niby Maryja !!) to czyste zachowania wzorowane na faszyźmie, hitleryźmie i wręcz widzę już grupy podobne do SS. Ci ludzie są chorzy, powinno się ich leczy. A pańswto które natychmiast nie potrafi zamknąć łąmiącego prawa radia, nie płacącego podatków - a może ono kręci z mafia, nawołującego do nienawiści międzyrasowej a nawet miedzy grupowej (podejście słuchaczy r.m. "kto nie znami ten wróg - w mordę go"), jest godne pożałowania, wstydzę się że to coś nadaje w moim kraju ! Jeszcze większy wstyd czuję gdy myślę że to niby w duch katloickim są takie zachowania i treści i kościół polski musi być chyba kompletnie zepsuty (skoro nic nie robi to wspiera) że toleruje pod swoim szyldem takiego kogoś. Co następne: strzleanie do azjatów może bo murzynów u nas mało ?
Author:
Nikodem Dyzma
Date:
03-10-2005
Anna Matuszewska - Patrzę spokojnie
Moim zdaniem istnienie Radia Maryja jest odbiciem poglądów części społeczeństwa i nic nam do tego w demokratycznym państwie. A sama czasami słucham i są rzeczy, z którymi się zgadzam.
Author:
Anna Matuszewska
Date:
06-11-2005
Marek Jan Kala - Co tu bronić - to przecież żałosne?!
Cześć!
Jestem mężem i ojcem dwojga fajnych budrysów.
Uważam, że jestem racjonalistą.
Zgadzam się z wieloma tezami zawartymi tym tekście - jak np.
z tym, iż nasza tzw. państwowość pozostawia jeszcze wiele do życzenia, jak i z tym, że mimo wielu jej wad powinniśmy działać w obrębie obowiązującego nas prawa (choć mam świadomość, że takie podejście często może być naiwne).
Jednakże nie zgadzam się z autorem tekstu "W obronie Radia Maryja" w kwestii, w której argumentuje on, iż ponieważ O.Rydzyk (RM) ma 5 milionów zwolenników (np. GUS spis 2004, liczba ludności 38 mln 174 k) co stanowi około 13% populacji polskiej (no może trochę więcej bo dzieci nie biorą udziału w ankietach) to mamy jako uznający się za racjonalistów po prostu zaakceptować polski katolicki światopogląd (?) populacji wyznawców RM ponieważ autor tekstu jest także demokratą (może i inni racjonaliści także?) i z tego powodu uznaje istotność głosu tejże części polskiej popoulacji jako podstawę do obrony RM?!
Uważam, że jako zadeklarowani racjonaliści powinniśmy mocno przeciwstawiać się, mainifestować, uzasadniać, wykazywać, etc (co najmniej na łamach niniejszej witryny - a mam nadzieję, że nie tylko), iż światopogląd (na którym funkcjonuje z premedytacją O. Rydzyk i RM) wzmiankowanej około 13% populacji jest tak po prostu właśnie żałosny...co w jakiejś perspektywie spowoduje, miejmy nadzieję odczuwalnej jeszcze dla nas, istotne zmiejszenie się tych 13 procent!
Wiem, że to dla racjonalistów zadanie nie łatwe ale uważam je za jedno z tych fundamentalnych.
Z poważaniem,
Marek Jan Kala
Author:
Marek Jan Kala
Date:
28-12-2005
doktor plama i panna jola - bar pod zlotym leszczem
witamy!!! Szanowny autorze demokracja wolnosc slowa wolnoscpogladow to bardzo wazne sprawy i ma pan racje ale trzeba spojzec na to racjonalnie jest w naszym kraju czlowiek ktory nawoluje do nienawisci podzialow segregacji rasowej ksenofobii przemocy wobec innosci okrada biednych wiernych jest klamca manipulantem i szalencem.niech pan sobie przeczta porcje cytatow z radia maryja wszyscy prowadzacy audycje i dzwoniacy do nich wierni sprawiaja wrazenie niezrownowazonych psychicznie jezeli zyjemy w demokratycznym kraju i pozwalamy na cos takiego to ja panu gwarantuje ze to nie jest demokratyczny kraj albo w najblizszej przyszlosci przestanienim byc niech pan sie puknie w czolo bo przez taka postawe na pewno nie bedzie lepiej jezeli nie przeciwstawiamysie glupocie to znaczy ze ja popieramy
Author:
doktor plama i panna jola
Date:
07-01-2006
Zigzac - Hehe
Plujcie sobie, plujcie. Póki co to wy ze swoimi poglądami jesteście na marginesie, a nie o. Rydzyk.
Author:
Zigzac
Date:
05-03-2006
Piotrek Urban (17) - Zdanie młodego człowieka
Nowa limuzyna 450tys pln, nowy helikopter 1,2 mln pln, posiadłość pod Toruniem 15 mln pln. Spojrzenia uległych polityków - bezcenne. Są rzeczy których nie kupisz - za wszystkie inne zapłacisz pieniędzmi od wiernych radiosłuchaczy.
Przecież nie można manipulować ludźmi namawiając ich do zachowań antysemickich, tylko dlatego ze jeden człowiek jest kompletnie pozbawiony zdolności do racjonalnego myślenia i dlatego że ów człowiek jest przepełniony chęcią zysku. Rząd powinien wyciągnąć daleko idące konsekwencje w stosunku zarówno do radia maryja i TV trwam jak i do ojca Rydzyka. Przez takich ludzi wielu obcokrajowców uważa nas (Polaków) za naród zacofany w kwestii poglądów. Ponadto o. Rydzyk wypacza podstawowe dogmaty religii chrześcijańskiej.
Author:
Piotrek Urban (17)
Date:
17-03-2006
Bogdan J. - Do walki!
Picu, picu módl si´ za nami,
Sta?my do walki z a-ja-to-Lachami.
Mot?och maryjny ruszy? do ataku,
A nam si´ wy?ania ju˝ wizja Iranu,
Apel ojczulka rozbrzmiewa ju˝ wsz´dzie,
Dobrze byç nie mo˝e, jeszcze gorzej b´dzie.
Co tu du˝o gadaç, to radio ma ryja.
I b´dzie si´ robiç coraz gorsza chryja,
I nawet Maryja nic tu nie pomo˝e,
Bo ryj tak wielki, ˝e zachowaj Bo˝e.
Po co talibowie chowaj? si´ w strachu,
Niech bior? przyk?ad z a-ja-to-Lachów.
P?yn? dyrektywy z toru?skiej ambony,
I nawet prezydent bije mu uk?ony.
Prawo i sprawiedliwo?ç to on ma w dupie,
Stawia na klecha, co ?amie konstytucj´,
Co ?yda tarmosi, na Owsiaka opluje,
Uni´ krytykuje, za to PiS lansuje?
Lecz sko?czy si´ w Polsce rydzykowanie,
Szybciej ni˝ Opaczno?ci wi?tynia w niej stanie,
Szybciej ni˝ g?osy z toru?skiego raju,
Zasmrodz? ca?y eter, zrobi? kibel z kraju.
Picu, picu módl si´ za nami,
Pójdziem na bagnety z a-ja-to-Lachami.
Author:
Bogdan J.
Date:
20-03-2006
Bogdan Jankowski - Ojczulek bamburylo
Tadeusz Rydzyk w Toruniu mieszka,
Uparty koziol ten nasz kolezka.
Plyna zdrowaski wieczory i ranki,
Z ust jego licznej, radiowej rodzinki.
Lecz gdy ojczulek do studia wraca,
Psoci, figluje, to jego praca.
Prymas mu mowi: "Sluchac sie trzeba"
Lecz on spod reki jego ucieka.
Unia mu mowi: "Rydzyk, lobuzie"
A Rydzyk drwiaca nadyma buzie.
Szkoda ze Rydzyk beztroski, wesoly,
Nie bierze lekcji z niczyjej szkoly.
Author:
Bogdan Jankowski
Date:
31-07-2006
b. Michał - uznanie
Wyrażam uznanie dla głębokości i rzetalności wiedzy uzyskanej z trzeciej ręki (i dalszych rąk także) oraz dla czytelnie wyłożonych motywów stanowiska ujawnionego w tytule. Czas tu pokaże, jak długo przyjęta linia obrony RM ostoi się. Życzę jednak pozytywnej dezintegracji, to będzie świetne podłoże dla mocniejszej, światłej i nowej budowli. Z wyrazami szacunku dla Osoby Autora.
Podautor.
Author:
b. Michał
Date:
22-01-2007
koluska - radio
A co z przekraczaniem zakresu częstotliwości w Toruniu? Zdarzało mi się mieszkać w takich miejscach, że jedną stację odbierałam na półce, drugą na biurku, trzecią czasami koło telewizora, z RM bez problemu wszędzie. Jak na moje to jest bezprawie.
Author:
koluska
Date:
23-03-2007
Tradycjonalista
HA, HAH-HA! Bezprawie! Ludzie opanujcie się krytukujecie bezładnie i nieskladnie. O. Rydzyk miał poparcie Jana Pawła II który zdaje się trzykrotnie udzielił mu osobistego błogosławieństwa. Krajowy kler nie może nic zdziałac przeciw RM gdyż realizuje ono rozkazy Generała redemptorystów(Sam o. Rydzyk jest redemptorystą, przypominam.) , który ma swoja siedzibę w Watykanie i podlega bezpośrednio papieżowi. RM okrada ludzi? Ludzi nie można z tego co sami ze swojej woli oddają, nazwał bym to raczej przyjmowaniem.
Author:
Tradycjonalista
Date:
23-04-2007
Piotr Marszałek - Racjonalim - relatywizm
Skoro jesteś racjonalistą, to posłuż się dowodami! Zacytuj jakąś wypoeidź z Radia M. będąca przejawem antysemiztyzmu.
Czy racjonalista to nie tem który do prawdy dochodzi, przedstawia? Twój tekst to tylko przedstawienie poglądów. I czytając go widzę jaki z Ciebie racjonalista...
Author:
Piotr Marszałek
Date:
18-06-2007
wojak - sytuacja jest afrykanska
w afryce panstwa powstaly z nadania kolonizatorow - to widac - po rownych od linijki granicach ktore przecnaja lasy pustynie gory a przedewszystkim narodowosci - bez rzadnych historycznych przyczyn - wzwiasku z tym jesl w danym panstw znalalo sie 70 % procent plemienia A i plemienia B 30 % TO ZADNA DEMOKRACJA ZADNE WYBORY NIC NIE ZMIENIA - zawsze A ma swojego kandydata i swoje popaecie i podobnie B ---mozna to zmienic na sposob afrykanski to znaczy maczetam czolgami i etecera . lub poczekac na biologie - 20 lat - na przyklad muzulmanie ,swiadkowie jehowy: rozmnazaja sie bardziej -z katolkami bywa roznie /podobnie z ich katolcyzmem / tradycyjnie lewicowy elektorat w polsce to okolo10 %/ale to nieprawdziwa lewica tylko byli wychowankowie poprzedniego rezmu------10 %to mohery/z reguly zagubieni stars ludze katolcy tradycyln -twardy elektorar ich nezmien nic tylko smierc /czego im nie zycze -naturalna /okolo 40 %to lludzie ktozy nie glosuja / tu nalezy zastanowic sie nad sposobami ich aktywacji - kary ?, nagrody ?,wydaje sie ze metodami propagantowym sie tego nie zmieni/tylko zagrozenie zewnetrzne - ROSJA?/ moze to zminc czego Posce nIe zycze/, wiec czeka nas 5 lat szybkch zmian zadu -
Author:
wojak
Date:
09-09-2007
Skroba
Całkowicie się z panem zgadzam. Niestety pomimo mojej pogardy do Kościoła Katolickiego, wychowano mnie w pewnym szacunku do Papieża Polaka, i mniemam, że wszyscy powinniśmy taki Mu okazywać. Gdyby nie on, sądzę, że "wygonienie" komunizmu z Polski było by trudniejsze, jeżeli w ogóle możliwe. Uważam, że powinniśmy wypowiadać się o Nim z szacunkiem, gdyż był wiekim, człowiekiem, niestety w złym miejscu.
Author:
Skroba
Date:
02-01-2008
merkaba
-1 na 1
Jezus:
- Dziecko, to zostaw Kościołowi. Ja osobiście prowadzę ojca Tadeusza, a
radio Maryja to dziecko mojej Matki. Ona opiekuje się tym radiem. Po
owocach ich poznacie. To dzieło rozrośnie się i nikt nie zamknie ust
prawdzie. Jednakże moja prawda zawsze okupywana jest cierpieniem.
Cierpienie ojca Tadeusza Rydzyka to podwalina dla tego dzieła
Author:
merkaba
Date:
13-12-2009
Sort comments
from the newest
Sign in to add comment
Sign in as
:
Password
:
Sign in using Facebook or OpenID
In case not signed in -
sign up..
Advertisement
[
Cooperation
] [
Advertise
] [
Map of the site
] [
F.A.Q.
] [
Store
] [
Sign up
] [
Contact
]
The Rationalist ©
Copyright
2000-2018 (English section of Polish Racjonalista.pl)
The Polish Association of Rationalists (PSR)