The RationalistSkip to content


We have registered
219.972.194 visits
There are 7362 articles   written by 1064 authors. They could occupy 29015 A4 pages

Search in sites:

Advanced search..

The latest sites..
Digests archive....

 How do you like that?
This rocks!
Well done
I don't mind
This sucks
  

Casted 2994 votes.

Enter your comment on this article …
Racjonalny   2 na 2
BRAWO

Popieram wszelkie dzia³ania podejmowane przeciwko klerykalizacji polskiej szko³y, która powinna byc apolityczna i areligijna. W moim wypadku nie by³o problemów ani z wypisaniem siê z religii ani z etyk±, ale wynika³o to przede wszystkim z etgo ¿e mieszkam w du¿ym mie¶cie, doskonale zdajê sobie sprawê ¿e w mniejszych miejscowo¶ciach wygl±da to du¿o gorzej. Mimo to ka¿da taka akcja to krok w kierunku postêpu i wolno¶ci pogl±dów w naszym kraju.


Pozdrawiam.
Author: Racjonalny  Date: 17-10-2008
Reklama
Arleta Bolda-Górna
Porzucam postanowienie, ³±czê siê z netem i komentujê:

Nie ¶ledzi³am g³osowañ pos³ów Lewicy, niby wiedzia³am o metodzie politycznej zwanej "Hipokryzja", ale to co pokaza³e¶, powala na kolana... dos³ownie.

Brawa za szybk± reakcjê, zarówno dla Joanny jak i dla Ciebie.
Author: Arleta Bolda-Górna  Date: 17-10-2008
Archi - rozczarowanie   5 na 5
-Po czym poznaæ ¿e polityk k³amie?
-Po tym ¿e rusza ustami.
Author: Archi  Date: 17-10-2008
karolina491   4 na 4
Panie Mariuszu. Po co wogóle ta alternatywa albo religia albo etyka? Religii wogóle powinno nie byæ. Wnuczki wyt³umaczy³y mi, dlaczego m³odzie¿ nie ¿±da lekcji etyki. Dojdzie dodatkowy przedmiot, czyli dodatkowy stres, wkuwanie nie zawsze docieraj±cych do m³odzie¿y tre¶ci formu³ek, a religiê traktuje siê na luzie i ma³o powa¿nie. Zawsze jaki¶ lepszy stopieñ siê przyda. Wystarczy tylko udawaæ g³êboko bogobojn±. Wiêc z dwojga z³ego, czyli z dwóch przedmiotów wybieraj± religiê, jako przedmiot ma³o wa¿ny, a nawet rozrywkowy. Tak, dok³adnie tak. Warto nad tym problemem zastanowic siê od tej strony, jak± zaprezentowa³y mi moje nastoletnie wnuczki.
Author: karolina491 Date: 18-10-2008
DAY - Prawda
Pamiêtam jeszcze dobrze 1 klasê gimnazjum z religi±, potem ju¿ zrezygnowa³em. Religia by³a traktowana, jak przerwa miêdzy lekcjami, nikt nie zwraca³ uwagi na katechetê, co zwykle koñczy³o siê zeszytem pe³nym uwag. Na religii odrabia³o siê zadania domowe, czy uczy³o do innych zajêæ, gada³o o byle czym i wyg³upi³o, bo uwagi od katechety by³y tak ma³o wa¿ne, ¿e nawet wychowawczyni siê nimi nie przejmowa³a. Wiêkszo¶æ uczniów ma gdzie¶ czy religia jest czy nie jest, lepiej dla nich by by³o gdyby mogli wróciæ do domu wcze¶niej, ale je¶li musieliby zamieniæ religiê na przedmiot na którym musieliby siê uczyæ, to jestem pewien ¿e woleliby religiê i katechetê na którego nikt nie zwraca uwagi.
Author: DAY Date: 18-10-2008
Mariusz Agnosiewicz - odp.
Teraz ju¿ nie mo¿na traktowaæ reli jak ¶miesznego przedmiotu. Dostaniesz pa³ê i bêdziesz mia³ ni¿sz± ¶redni±.
Author: Mariusz Agnosiewicz  Date: 18-10-2008
Earthalgeroth - rela
Rzeczywi¶cie kiedy¶ religia to by³ luzik i na 100% pi±tka, a jak kto¶ podpad³ to tylko czwórka ;]

btw dziwne, ¿e Gadzinowski nie g³osowa³ przeciw :/
Author: Earthalgeroth  Date: 18-10-2008
DyktaFon - Trzymam kciuki  -1 na 1
Ca³kowicie popieram pomoc m³odzie¿y w zamianie religii na etykê (w przeciwieñstwie do wyg³upiania siê z apostazjê.... :) )

Pozdrawiam i ¿yczê sukcesów
Author: DyktaFon Date: 18-10-2008
Zulka
Rozumiem pragmatyzm polityków, ale to ich nieustanne psychiczne lizanie tylnych czê¶ci cia³a dostojników ko¶cielnych dla w³asnych korzy¶ci jest doprawdy niesmaczne...
Author: Zulka Date: 18-10-2008
kobieta - czyste serca mlodziezy zwycieza   1 na 1
Wladza swiecka chce siedziec na kilku stolkach. Skuta w swoim zwiazku malzenskim ze straszna zona - Kk, nie ma odwagi ze wzgledu na konsekwencje rozwiesc sie sama. Gra dalej by zyskac na czasie. Czeka na to, ze Racjonalisci przeprowadza rozwod, wiec w ostatniej chwili wlaczy sie do projektu i zbierze laury. W sytuacji fiaska z rozwodem liczy na druga kadencje. W kazdej sytuacji jest na wygranej pozycji, wiec akceptuje ten toksyczny zwiazek, majac "gdzies" budowanie spoleczenstwa obywatelskiego.
Partia Racja, nazwa brzmi slabo, lepiej bedzie Partia Obywateli, czy cos w tym stylu.

Ja naprawde wierze w to, ze polska mlodziez dokona przelomu i uwolni kraj od historycznego marazmu. Potrzeba jeszcze troche czasu, wiecej informacji w spoleczenstwie. Najwazniejsze, ze mlodziez organizuje sie wokol Racjonalisty, bo tutaj zdobywa wiedze i "aktualne informacje", doswiadczenie swiadomego dzialania (kognitywizm) i od ludzi wyksztalconych wsparcie. Pierwszy krok juz postawiony, wiec pojda dalej, zdobywajac sile do dzialania.
Ja znam historie Polski dosc dobrze (moze nie detale), ale dopiero od kilku lat jestem swiadoma jak negatywny wplyw mial Kk na rozwoj kraju. Koniec z tym.
Powodzenia
Author: kobieta  Date: 18-10-2008
poziomka - Gadzinowski
Piotr Gadzinowski nie jest ju¿ pos³em.
Author: poziomka Date: 20-10-2008
Filip ratkowski - Niech siê bujaj±!   1 na 1
Przed blisko dziesiêcioma laty zosta³em zawezwany przez dyrekcjê szko³y mojej córki na bardzo wa¿ne spotkanie. Okaza³o siê, ¿e spêdzeni na nie do sali gimnastycznej rodzice musieli wys³uchaæ pogadanki pani z Dominikañskiego Centrum w Krakowie. Tre¶ci jak zwykle, a nawet jeszcze lepiej, bo z patriotycznym zadêciem! Co gorsza pad³o has³o, ¿e wyk³ad zostanie powtórzony w klasach w czasie zajêæ szkolnych!
Wkurzy³em siê niemno¿ko, po prelekcji podszed³em do dyrektora i pañci-wyk³adaj±cej (ta "pañcia" to broñ bo¿e nie jest antyfeminizm, tylko realizm)i regularnie opieprzy³em pana dyrektora za "szkolenie ideologiczne, jakie mi zafundowa³ bez uprzedzenia"!
I proszê sobie wyobraziæ, ¿e podzia³a³o! Nie wiem, czy "Centrum" siê obrazi³o, czy szko³a siê wystraszy³a, do¶æ, ¿e na tym poprzestano i dzieciaków ju¿ nikt nie maltretowa³.
Trzeba stawiaæ sprawê zdecydowanie i straszyæ nag³o¶nieniem takich afer!
Author: Filip ratkowski Date: 26-10-2008
Maurice
Mimo wszystko s± osoby, które chodz± na religiê z wyboru i przekonania. I nie traktuj± tej lekcji jako przerwy w lekcjach czy czego¶ w tym stylu.
Author: Maurice Date: 17-02-2009
Agnieszka
To wszystko to piku¶. W moim gimnazjum (z za³o¿enia zupe³nie ¶wieckim) by³y obowi±zkowe rekolekcje (nieobecno¶æ oznacza³a ucieczkê z lekcji :) ), przy wypisaniu z religii i tak nie by³o mo¿liwo¶ci wyj¶cia z lekcji, nauczycielka biologii nie uznawa³a ewolucji... i to wszystko w centrum Polski w XXI wieku.
Author: Agnieszka Date: 19-04-2009
aron
Jezeli ktos sie chce uczyc etyki, to przeciez nie musi uczyc sie w Katolickiej Polsce. Z woj. warm-maz jest blisko do Rosji, mozna tam zlozyc podanie do liceum i uczyc sie etyki putinowskiej.
Author: aron Date: 13-08-2009

Sort comments from the newest

Sign in to add comment

  

Sign in using Facebook or OpenID
In case not signed in - sign up..

Advertisement
[ Cooperation ] [ Advertise ] [ Map of the site ] [ F.A.Q. ] [ Store ] [ Sign up ] [ Contact ]
The Rationalist © Copyright 2000-2018 (English section of Polish Racjonalista.pl)
The Polish Association of Rationalists (PSR)