The RationalistSkip to content


We have registered
204.980.575 visits
There are 7362 articles   written by 1064 authors. They could occupy 29015 A4 pages

Search in sites:

Advanced search..

The latest sites..
Digests archive....

 How do you like that?
This rocks!
Well done
I don't mind
This sucks
  

Casted 2992 votes.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Dorota Terakowska - Samotność Bogów
Stanisław Lem - Kongres futurologiczny
Stanisław Lem - Dzienniki gwiazdowe

Znajdź książkę..

Enter your comment on this article …
Arminius - Być odpowiedzialnym - I  -3 na 15
Polska - ujmując sprawę w gigantycznym skrócie - brała wcale duży - jak na swe możliwości - udział w destabilizacji Bliśkiego i Środkowego Wschodu, poprzez militarne i polityczne zaangażowanie w wojny, bezsensowne wojny toczone tam przez USA i ich sojuszników
Tak więc w myśl prostej logiki i moralności winna ponosić odpowiedzialność za to, do czego istotnie się przyczyniła. Uchodźcy z Afganistanu, Iraku, oraz ci wszyscy, którzy uciekają przez ISIS ( której nie byłoby gdyby nie absurdalne i bezsensowne rozwalenie Iraku) mają moralne prawo trafić - w jakiejś swej części oczywiście - do Polski, jeżeliby oczywiście tego chcieli.
Uchodźców ze wschodu (Ukraina) - na który to argumeny powoływał się prezydent Duda w Niemczech w Polsc enie ma. Co będzie to zobaczymy. W tej chwili miażdżąca większość Ukraińców w Polsce to emigracja zarobkowa, studenci - ktorych wogóle nie można przyrównywać do uciekinierów z - na przykład -  Syrii. Są oni cennym nabytkiem - bo utrzymują przy życiu polskie uczelnie oraz wypełniają te nisze w polskiej gospodarce, które są już nieatrakcyjne dla Polaków.
Uchodźców nie musimy przyjmować - ale wtedy przestańmy się uważać za kraj mający cokolwiek wspólnego z chrześcijaństwem czy oświecomym humanizmem - dziedzictwem rewolucji francuskiej.
Author: Arminius  Date: 31-08-2015
Reklama
Arminius - Być odpowiedzialnym - II  0 na 10
Krajami chrześcijańskimi i - zarazem - liberalnymi liberalizmem będącym schedą po rewolucji francuskiej są Niemcy i Szwecja. Mając już bardzo dużo uchodźców, nie mając przeszołości kolonialno - imperialnej (lub w minimalnym zakresie) przyjmują olbrzymie ilości starająych o azyl. Nie musimy iść w ich ślady ale przyznajmy odważnie, iż w przeciwieństwie do naszego faryzeizmu, ich postawa jest prawdziwie chrzescijańska - co zreszta zostało potwierdzone - między innymi - opiniami papieża Franciszka.
Polska nie jest rzecz jasna tak bogata jak Niemcy czy Szwecja ale nie jest też idącym na dno bankrutem. I kilka, kilkanaśce tysięcy uchodźców mogłaby przyjąć bez żadnych problemów.
Zgrubiały nam karki obrosły niezdrowym tluszczem, zrogowaciała nam skóra - a przecież wiele razy w historii - nawet jeszcze nie tak dawno - to my byliśmy w sytuacji tych uchodźców. Uważajmy, bo historia to kapryśna Pani i lubi płatać figle niesfornym uczniakom.
Author: Arminius  Date: 31-08-2015
Celecrin - Arminius   5 na 7
>Uchodźców nie musimy przyjmować - ale wtedy przestańmy się uważać za kraj mający cokolwiek wspólnego z chrześcijaństwem czy oświecomym humanizmem - dziedzictwem rewolucji francuskiej.
Jasne. Przyjmowanie uchodzcow nie rozwiazuje problemu ale go poteguje. Kraje UE chetniej przyjmuja uchodzcow niz staraja sie im pomoc na miejscu. Wystarczy policzyc. Uchodzcy to dochodowy biznes! Roi sie od fundacji chetnych prowadzic osrodki dla uchodzcow. Unia wyda miliardy w tym roku i jeszcze wiecej w przyszlym. Niemcy wydadza 4,5 miliarda lepiej zeby kasa zostala w Niemczech prawda?
Pieniadz jest teraz bez wartosci, liczy sie tylko obrot tym pieniadzem. Niewazne ze opaleni panowie w Szwecji nic nie robia, wazne ze pobieraja zasilki na swe liczne rodziny. Biznes sie kreci. Co jest w tym chrzescijanskiego?
Author: Celecrin  Date: 31-08-2015
Frank Holman - od początku było wiadamo, że za..   8 na 8
za chwilę
primo - bedziemy indoktrynowani obrazkami mającymi zadziałac na nasze emocje; tymczasem z racjonalnego punktu widzenia mam kompletnie gdzieś ile osób z własnej woli zginie w trakcie podróży do i po Europie - to sprawa tych chłopaków, którzy sami wybrali sobie taki los; UE jeśli już powinna przyjąć na niedługi okres wyłącznie kobiety i dzieci, a natychmiast deportować wszystkich mężczyzn w wieku poborowym, skądkolwiek nielegalnie przyszli; jeśli jakieś organizacje bardzo chcą pomagać moga budować obozy humanitarne na terenie Afryki, co jest PRZEDE WSZYSTKIM 10 razy tańsze; tym samym każde uratowane w UE życie oznacza już na początek 9-10 trupów w Afryce + gro dalszych problemów w Europie; racjonalnie NIE MA I BYĆ NIE MOŻE NAJMNIEJSZEJ WĄTPLIWOŚCI, że lepiej wydać 1,5 miliarda, żeby pomóc 4,5 milionom kandydatów na uchodźców na Bliskim Wschodzie niż 12 miliardów euro na pomoc dla 1,2 miliona uchodźców w Europie
secundo - gościom zawsze wyznacza się inne standardy; ja mam nadzieję, że kazdy najmniejszy przypadek naruszenia norm i braku wdzięczności za udzieloną pomoc będzie nagłaśniany i srodze karany jeśli nie przez państwo, to przez samoobronę ludności Polski
Author: Frank Holman  Date: 31-08-2015
Adam Jarecki (Łódź) - To NIE JEST grafika Banksy'ego   1 na 1
Powtórzyliście w podpisie błędną informację: to nie jest grafika (ani nawet pomysł) Banksy'ego. Pomysł należy do agencji reklamowej rmgconnect.es, na której zlecenie zdjęcie zrobił Angel Álvarez. Zostało ono wykorzystane do promocji petycji w sprawie uchodźców, dostepnej nadal pod adresem:
www.uerfanos.org/ </span></span></span></span></span></span>
Author: Adam Jarecki (Łódź)  Date: 31-08-2015
Poltiser - Ludzie uciekający z Raju...   3 na 3
Kolejne fale wychodźców opuszczają Afrykę przez ostatnich kilka milionów lat.
Poprzednie grupy były małe i rozprzestrzeniały się na skromnie zaludnionym obszarze, głównie przez przedstawicieli poprzednich migracji.
Teraz jest inaczej?
Jest na pewno o wiele gęściej niż było przedtem!
Mówienie tutaj o moralności, zasadach i tym co kto komu zrobił i dlaczego - mija się z celem. Ludzie chcą żyć lepiej. Będą dążyli do tego celu nawet za cenę życia, próbując.
Ma Pan rację, pisząc o Polsce podzielonej celowo na frakcje, o skłóceniu, sztucznie podsycanych emocjonalnych konfliktach bez znaczenia. Od Konstancy do Kongresu Wiedeńskiego tworzono nowy obraz Kraju, którego hymnem stała się pieśń "Boże coś Polskę..." napisana na specjalną okazję dla specjalnego gościa.
To również prawda, że bez uporania się z własnymi konfliktami nie uporamy się z konfliktami innych... dlatego zaszczepiono nam dowolną liczbę własnych konfliktów w bardzo niewybredny sposób.
Author: Poltiser  Date: 31-08-2015
klaio - @Arminius
Ale to się nie skończy na dwóch tys. Do 2050 roku nawet 1 mld. ludzi zechce przesiedlić do Europy. Lib.lewica i Franciszek byliby wiarygodni, gdyby mieli wizję, co dalej. A ISIS rekrutuje adeptów z 3 pokolenia emigrantów. Asymilacja nie działa. Więc jaką perspektywę Pan proponuje? I co z tego, że fundamentaliści stanowią mniejszość muzułmanów europejskich. Skonsolidowana mniejszość często przejmuje kierownictwo bezwolnej większości. Jak się Pan wytłumaczy z ryzyka, że fundamentaliści nie zdominują z czasem muzułmanów w Europie? Polecam Panu wywiad Gowina dla Tyg.Powszechn., gdzie mówi, dlaczego mimo swojej wiary jest twardy wobec imigrantów. Wiara nie oznacza zakazu oceniania konsekwencji szlachetnych odruchów, oderwania od rozumu. Co nie oznacza, że Europejczycy nie mają zobowiązań wobec III świata, i to nie tylko b.państwa kolonialne. Franciszek w encyklice słusznie napisał, że wzrost gosp. Zachodu, z którego i nam coś po 1989 r. skapywało oparty był m.in. o transfer zasobów z III świata. I proponuje rozwiązanie - niech Zachód, który dla wzrostu wyeksploatował z zasobów planetę wyhamuje wzrost by wzrastać mógł III świat. By to wdrożyć, trzeba wysokich standardów etycznych. Skąd je wzią(ś)ć? Tego lib.lewica i papież nie mówią.
Author: klaio  Date: 31-08-2015
GrzeTor - Wykładniczy wzrost populacji   1 na 1
Tylko że tacy np. Afrykanie się rozmnażają w tempie wykładniczym.  Trzeba się liczyć z podwojeniem liczby w każdym pokoleniu.
Author: GrzeTor  Date: 31-08-2015
Brzostowski   1 na 3
Nie zgadzam się z autorem wątku. Pewna solidarność europejska jednak i nas obowiązuje. Gdy za nasze pyskowanie Rosja nałożyła embargo, to lataliśmy jak kot z pęcherzem, aby zbudować europejskie stanowisko: udało się. Gdy Lechu leciał do Gruzji, Francja pomogła... Szpica powstaje... Gdy brytyjczycy kwękają na emigrantów - burzymy się, itd... A gdy sami mamy coś dać to co? Dupę w troki?
Trzeba załatwić to tak, aby wziąć chrześcijan, albo w większości chrześcijan. NAciskają na nas? OK, weźmieny ale chrześcijan. I po sprawie. Z tymi będzie dużo mniej kłopotów w przyszłości.
Author: Brzostowski  Date: 31-08-2015
Gorlique  0 na 2
"Nam nie zbywa, jesteśmy dziś słabym krajem i rozbitym społeczeństwem."
Co do rozbicia społecznego to zdecydowanie racja. Już jest źle, a nawet na horyzoncie nie widzę, żeby miało być lepiej. No chyba, że ktoś liczy, że po przyjęciu imigrantów Polacy skonsolidują się wokół nienawiści do nowych gości ... a i w to nie wierzę.
Natomiast co do "słabego kraju" i "zbywania nam" to już sprawa nie jest taka prosta. Raz, że jednak Polska nie jest tak słaba, jak lubimy sobie narzekać. Dwa, że Polska bardzo się rozwarstwia i dziś mamy tych, którym już poważnie "zbywa" i tych, którym poważnie brakuje. Ci, którym zbywa nie chcą się dzielić niczym, a ci, którym nie zbywa nie chcą się dzielić tym co im ewentualnie od pierwszej grupy "skapnie".

A zupełnie z innej strony, mnie poważnie martwi, że bardzo trudno o jakiekolwiek komentarze, które nie zakładały by, iż ci imigranci mogą stanowić potencjał do pozytywnych zmian. Odpowiednie zagospodarowanie tych osób, danie im lekcji języka polskiego, wyedukowanie z myślą o tym, że sytuacja za 10-20 lat się ustabilizuje mogłoby dać nam potężną szansę na pobudzenie gospodarcze z Bliskim Wschodem.
Author: Gorlique  Date: 01-09-2015
Arminius - Czy nie działa?  -1 na 9
"Asymilacja nie działa".
Asymilacja działa, nawet w przypadku muzułmanów, nie mówiąc o chrześcijanach. Co do asmymilacji muzułmańskiej należy pamiętać, iż na każdy przypadek wskazujący na brak tejże asymilacji ( nagłaśniany przez media) są tysiące cichych (niemedialnych) przypadków jej funkcjonowania. Przykładem działania asymilacji (oczywiście sa to procesy dlugotrwałe, pokoleniowe) jest znacznie niższa dzietność kobiet muzułmańskich w Europie niż w krajach z których przybyły, czy też znacznie niższy odsetek kobiet noszących chusty czy czadory.Należy też zawsze pamiętać, iż za konfrontacyjny islam w bardzo dużym stopniu odpowiedzialni są USA i Europejczycy, z powodu szeregu wojen toczonych w regionie Bliskiego i Środkowego Wschodu oraz wsparcia dla Izraela- de facto kolonialnego przedsięwzięcia na ziemiach zdominowanych przez islam.
Na marginesie wpisu P. Brzostowskiego": Polska się wyludnia i lada moment będzie brakowało rąk do pracy, na przykład do opieki nad starcami, którzy żyją coraz dłużej ale w tym życiu coraz dłuższym coraz dłuższy jest też czas, gdy są obłożnie chorzy lub też niezdolni do samodzielnego funkcjonowania.Będą potrzebni ludzie do opieki i nie widzą powodów dla których nie mieliby to być - np. - maroniccy uchodźcy z Bliskiego Wschodu.
Author: Arminius  Date: 01-09-2015
Koraszewski - Ciekawy artykuł   7 na 9
Nowy redaktor naczelny nowego "Racjonalisty" pisze z sarkazmem o "dzieciątkach" potopionych w morzu, odkrył gaz u wybrzeży "Palestyny", doszedł do genialnego w swej prostocie wniosku, że to odkrycia gazu są powodem wojen na Bliskim Wschodzie. Nie było by o czym mówić o koledze p. Armeniusa, gdyby nie figurujące pod artykułem zdjęcie Tadeusza Kotarbińskiego. Czas Szanowny Panie przestać powoływać się na myśliciela, który z tego typy myśleniem nigdy nie chciał mieć nic wspólnego. A sprawa uchodźców jest prosta. Natychmiast wstrzymać całą pomoc dla zamożnej Polski i paru innych krajów i skierować ją na rozwiązanie problemu uchodźców. Takie rozwiązanie powinien nam dyktować egoizm narodowy.         
Author: Koraszewski  Date: 01-09-2015
Pazel - Odp. Arminius   1 na 3
Arminius twierdzi, że media nagłaśniają tylko przypadki imigrantów pozytywnie zasymilowanych, a lekceważą tych radykalizujących się. Nie wiem o jakich mediach Arminius mówi, ale według mnie jest dokładnie odwrotnie. Główny Nurt zachowuje się bowiem dokładnie odwrotnie. Zauważyłem także iż dla niego fakt istnienia Izraela jest przyczyną imigracji do europy. No a gdzie ci Żydzi mieli się po II WŚ udać?
Author: Pazel  Date: 01-09-2015
Brzostowski
Problem asymilacji istnieje i nie należy go lekceważyć, jednak nie trzeba też wyolbrzymiać. Należy eliminować ryzyka, wg mnie właśnie przyjęcie chrześcijan (kulturowo bliższych) i dużo mniej skłonnych do radykalnych postaw to działanie rozsądne.

Kibole, neofaszyści, a nawet ideologiczni wojujący ateisći, też się jakoś nie zasymilowali. Czy stanowią problem? Dopóki są ich promile to nie.
Author: Brzostowski  Date: 01-09-2015
Arminius - Jak ciąć, to po kolei...   4 na 10
"A sprawa uchodźców jest prosta. Natychmiast wstrzymać całą pomoc dla zamożnej Polski i paru innych krajów i skierować ją na rozwiązanie problemu uchodźców".
 
Skoro już takie bardzo radykalne środki rozważamy - to w pierwszym rzędzie należałoby - moze - wstrzymać coroczną kilkmiliardową ( w USD) pomoc USA dla Izraela i przeznaczyć te pieniądze na pomoc dla uchodzców? W końcu tak drastyczna eskalacja problemu z  uchodźcami jest w dużym stopniu konsekwencją bezsensownych wojen prowadzonych przez USA i ich koalicjantow z wieloma krajami muzułmańskimi przy bardzo aktywnym ich wsparciu przez Izrael. Sztandarowym przykładem jest tutaj Irak.
Niewiele brakowało a doszłoby do wojny USA z Iranem. Izrael bardzo mocno parł w tym kierunku, forsując - także - opcję użycia broni nuklearnej. Dobrze, iż zdrowy rozsądek tym razem wziął górę nad tym bezwzględnym militaryzmem - bo w przeciwnym wypadku mielibyśmy także - falę uchodźców z Iranu.
Author: Arminius  Date: 01-09-2015
Frank Holman - @Arminius   1 na 7
Poziom bzdur w myśleniu jakie wypisujesz poraża. Jaki szereg wojen na Bliskim Wschodzie prowadzony przez USA/UE~?! Jaka odpowiedzialność zachodu za "konfrontacyjny islam" ~?!, który był taki od zawsze z samej swej natury religii wymyślonej przez bandytę dla bandytów. Sam podajesz przy tym tylko dwie wojny i tylko takie właśnie były, w tym tylko jedną z nich można uznać za jakoś tam rozumianą wojnę niesłuszną. Po tych wojnach nie było, nie ma i nie będzie żadnego problemu uchodźców w UE. Uchodźcy pochodzą z krajów gdzie żadnych wojen USA/UE nie prowadzą, co zresztą jest cywilizacji zachodniej wręcz zarzucane, że mając możliwości bycia światowym żandarmem, pozwala na zbrodnie czy ISIS czy w Syrii itd. Wszystkie interwencje poza Irakiem miały podstawy prawne w rezolucjach ONZ i zapobiegły milionom ofiar. Problem "uchodźców" to głównie problem wycofania się USA z wcześniejszej polityki, co rozjuszyło wielu watażków i sytuacja ta będzie się tylko pogarszać. Chyba, że skutkiem np. umowy z Iranem ma być przejęcie przez to państwo roli policji na Bliskim Wschodzie. Na marginesie Niezła wyobraźnia - fale uchodźców w wyniku wojny atomowej....
Author: Frank Holman  Date: 01-09-2015
farmer - Tymczasem   6 na 6
Afganistan 6 miliardów PLN kosztów
Irak 850 PLN milionów kosztów
Dane tak na szybko.

Ile zarobiliśmy? Cały H....
Chińczycy nie wysłali do Iraku chyba? ani jednego żołnierza a zarobili tam miliard dolców.
Author: farmer  Date: 01-09-2015
Burnham - ciekawy obrazek   3 na 3
http://www.bbc.com/news/world-europe-34112930

A ja polecam ten oto obrazek. Widać na nim, że około 90% uchodźców stanowią AGRESYWNI mężczyźni (i nie tylko na tym obrazku jest to widoczne - kobiety zostają, a mężczyźni napływają do Europy). Pierwsza kwestia to dlaczego tam nie ma proporcjonalnej ilości kobiet ? Gdzie są te tzw. lewackie parytety ? Dlaczego lewactwo europejskie nie domaga się 50% udziału kobiet wśród uchodźców ?

Druga kwestia to dlaczego ten agresor i ta bojowość włącza im się akurat w Europie, ale nie w miejscu z którego nawiali ? Dlaczego oni uważają, że w Europie można zrobić zadymę, ale w miejscu swojego zamieszkania to już takich rzeczy robić nie wolno ? Dlaczego jest tak, że gdy mamy obrazek agresywnego mężczyzny europejczyka to od razu podnosi się skowyt feministycznego lewactwa, ale gdy przyjeżdża agresywny mężczyzna z Bliskiego Wschodu czy z Afryki to już jest mowa o humanitaryzmie. Czy ktoś mi potrafi logicznie wytłumaczyć ten fenomen ?

I dokładnie tak samo jak ci imigranci patrzy na gnijący zachód Rosja - można sobie przyjść i nakłaść po ryju komu się tylko chce bo nikt nie odda. Ale tak to już jest w przyrodzie, że słabszych się zjada.
Author: Burnham  Date: 01-09-2015
klawik - Arminiusa.pozdrawiam
I pytam, ktore to zawody są juz dla naszych rodaków nieatrakcyjne ?
Author: klawik  Date: 01-09-2015
Arminius - Odpowiadam - klawik  -1 na 3
"I pytam, ktore to zawody są juz dla naszych rodaków nieatrakcyjne" ?
 
Salowe, pielęgniarki, niektóre specjalności lekarzy - na przykład.
Author: Arminius  Date: 02-09-2015
Arminius - Islandczycy - chapeau bas !   2 na 6
Do Niemiec i Szwecji jako krajów sensu stricto chrześcijańskich i humanitarnych, dołożyć należy Islandię. Wszystkim debatującym podrzucam dzisiejsze doniesienie o 10 tys. Islandczyków, którzy zadeklarowali chęć przyjścia  z pomocą uchodźcom z Syrii. Przydałoby się drobinka takiej postawy w Polsce. Islandię zamieszkuje ok. 300 tys. ludzi. Nie liczę na to aby 1.3 mln. Polaków zachowało się podobnie ale na 10 tys. takich dekalracji (państwo, samorządy, obywatele, instytucje, kościoły, w tym potężny kościół katolicki) to nas z całą pewnością stać. Cóż - do cholery -  stoi na przeszkodzie aby pomóc maronitom z Syrii?

"Jedna z nich, która poparła akcję na Facebooku, podkreśliła, że jest matką samotnie wychowującą sześcioletniego syna i chętnie zaopiekuje się dzieckiem, które potrzebuje pomocy. Jestem nauczycielką, mogę więc pomóc mu nauczyć się naszego języka, zwyczajów. Mam ubrania, wolne łóżko, zabawki i wszystko inne, czego takie dziecko może potrzebować. Oczywiście zapłacę też za przelot na Islandię" - tłumaczy dalej w swoim wpisie".

wiadomosci.onet(*)zyjac-uchodzcow-z-syrii/e7c5f8  
Author: Arminius  Date: 02-09-2015
Tadeiro
Jak by to powiedział Obelix: "Ale głupi ci Islandczycy..."
Author: Tadeiro  Date: 02-09-2015
Arminius - Dobrzi i źli   2 na 6
"Jak by to powiedział Obelix: "Ale głupi ci Islandczycy..."
 
Dobrzy ludzie często mają - szczególnie u złych ludzi - opinię głupich.

Author: Arminius  Date: 02-09-2015
Pingwin - Asymilacja imigrantów   3 na 5
Obarczanie USA i Europy winą za terroryzm i falę emigracji z Afryki jest dużym nadużyciem. Z agresją Iraku na Kuwejt coś trzeba było zrobić, jak też nie można było przejść do porządku dziennego nad WTC. Trudno. Nie Europa jest winna, że banda oszołomów przejmuje władzę w arabskich krajach. Dzieje się to przy - co najmniej biernym - poparciu środowisk islamskich. Nie mam tu na myśli popapranych imamów, ale "szary tłum". To w ich mentalności tkwi problem. Jak nasze "mohery" - nie analizują, nie okazują wątpliwości, wręcz przeciwnie. W efekcie - "lądując" w Europie tworzą enklawy które ciężko jest kontrolować, a tym samym są one idealnym zapleczem dla nawiedzonych popaprańców. Przykłady? - Anglia, Francja, Szwecja, kto ciekawy może sobie "wyyoutubić" ... Może nie są to JESZCZE "codzienne" zdarzenia, ale SĄ.
Problem z imigrantami muzułmańskimi jest taki, że są bardzo roszczeniowi. Bardzo szybko zapominają, że u źródeł ich tragedii tkwi "islamska struktura społeczeństwa" (że tak to dla zwięzłości nazwę) i uważają, że im się NALEŻY: zasiłek, mieszkanie, praca, a przede wszystkim, że całe otoczenie ma się DOSTOSOWAĆ do ich obyczajowości. A to nie tak.
Dlatego, dopóki nie stworzymy SPRAWNEGO systemu WYMUSZAJĄCEGO asymilację, nie możemy pozwolić na tak masowy napływ imigrantów.
Author: Pingwin  Date: 02-09-2015
Tadeiro   1 na 1
Oby ta nauczycielka samotnie wychowująca syna nie skończyła jak szefowa placówki imigracyjnej we Włoszech. Też chciała być dobra ale jakoś inaczej jej za to odpłacono.
Author: Tadeiro  Date: 02-09-2015
Arminius - Logika dużych liczb  -2 na 4
"Oby ta nauczycielka samotnie wychowująca syna nie skończyła jak szefowa placówki imigracyjnej we Włoszech. Też chciała być dobra ale jakoś inaczej jej za to odpłacono".
 
Przy - zwłaszcza -  dużym obrocie - na przykład Niemcy przyjmują setki tysięcy uchodźców - będzie jakiś odsetek sytuacji, w których ci którym pomagano zachowają się nie na miejscu czy podle. Taka jest logika dużych liczba - co nie zmienia wogóle istoty sprawy.

Author: Arminius  Date: 02-09-2015
Tadeiro   4 na 4
Ależ zmienia. Skoro mam koszyk grzybów i mam podejrzenie, że wśród jadalnych są i trujące a nie mam możliwości tego zweryfikować to rezygnuję z całego koszyka. I jeszcze pytanko:
Skoro to uchodźcy z kraju, w którym jest wojna to po co czekają na okazję, żeby załapać się na pociąg do Niemiec? Przecież są w Budapeszcie. W kraju, w którym nie ma wojny.
Author: Tadeiro  Date: 02-09-2015
Arminius - Przykłady  -1 na 7
"Ależ zmienia. Skoro mam koszyk grzybów i mam podejrzenie, że wśród jadalnych są i trujące a nie mam możliwości tego zweryfikować to rezygnuję z całego koszyka.".

Nawiązując do pańskiego przykładu: grzybobranie (zjawisko z zakresu dużych liczb) co roku skutkuje - także - jakąś tam ilością zatruć i nawet zejść śmiertelnych. Czy należy zrezygnować z grzybobrania, czy należy obligatoryjnie go zakazać? Co roku parę tysięcy ludzi ginie w wypadkach samochodowych. Czy to oznacza, iż należy zakazać ruchu samochodowego w Polsce? Uchodźcy ciągną do Niemiec bo primo jest to kraj bogatszy od Węgier, secundo, deklarujący dobrą wolę w przyjmowaniu uchodźców, tertio, władze Węgier i spora część węgierskiego społeczeństwa mają do uchodźców stosunek jednoznacznie wrogi.
Author: Arminius  Date: 02-09-2015
Tadeiro   3 na 3
"Czy należy zrezygnować z grzybobrania, czy należy obligatoryjnie go zakazać?"
- Nikt na siłę nikogo do jedzenia grzybów nie zmusza.

"Co roku parę tysięcy ludzi ginie w wypadkach samochodowych. Czy to oznacza, iż należy zakazać ruchu samochodowego w Polsce?"
- Czy to również znaczy, że można zacząć produkować samochody z wadliwą instalacją hamulcową bo skoro ludzie i tak giną na drogach...

"Uchodźcy ciągną do Niemiec bo primo jest to kraj bogatszy od Węgier"
- Więc nie są to uchodźcy tylko emigranci zarobkowi.

"władze Węgier i spora część węgierskiego społeczeństwa mają do uchodźców stosunek jednoznacznie wrogi"
- Ciekawe dlaczego?
Author: Tadeiro  Date: 02-09-2015
Arminius - Dlaczego?  0 na 4
"władze Węgier i spora część węgierskiego społeczeństwa mają do uchodźców stosunek jednoznacznie wrogi"
"Ciekawe dlaczego? "

 
Bo spora ich część jest małostkowa, skąpa, ksenofobiczna, irracjonalna i rozhisteryzowana. A z kolei dlaczego Islandczycy mają do uchodźców stosunek nie jednoznacznie wrogi? Tylko proszę mi nie mówić, iż jeszcze nie znają problemu. Odsetek ( w relacji do ogólnej populacji) imigrantów zarobkowych różnych nacji jest (a zwłaszcza byl przed kryzysem) w Islandii znacznie większy niż w Polsce czy na Węgrzech.
Author: Arminius  Date: 02-09-2015
Celecrin - Arminius   5 na 5
>Bo spora ich część jest małostkowa, skąpa, ksenofobiczna, irracjonalna i rozhisteryzowana.
Jedyne co Ciebie napędza to nienawiść do Żydów. Arabowie - Syryjczycy Żydów nienawidzą, więc Ty ich kochasz, reszta to bajeczki o dobrych chrześcijanach, które wyjaśniłem przy pomocy matematyki.
Inna sprawa:
Tak wyglądali polscy uciekinierzy w Iranie w 1945 roku.
www.facebook.co(*)deos/1477972229145098/?fref=nf
Tak wyglądają "uciekinierzy" przez morze:
wiadomosci.wp.p(*)3,wiadomosc.html?ticaid=115837
Są to łodzie pełne młodych mężczyzn, nie dostrzegam tam ani dzieci ani kobiet.
Tutaj masz google hasło imigranci na łodziach.
www.google.ie/s(*)Q8X2wodVS4Cxw&biw=1680&bih=925

Potrafisz odróżnić imigrantów płynących do Malezji od "opalonych" Panów płynących do Włoch? Na ich łodziach dzieci prawie NIE MA.
Author: Celecrin  Date: 02-09-2015
Pingwin - Dlaczego ...   7 na 7
Małostkowość, skąpstwo i.t.p. to bardzo proste wytłumaczenie ... Ale czemu nie ma takich obiekcji w przypadku Wietnamczyków czy Hindusów? A przecież to TEŻ emigracja zarobkowa, nie? Jeśli z nimi pojawiają się jakieś kłopoty, to tylko na poziomie takim, jak z "własnymi" obywatelami. A przecież to nie koniecznie chrześcijanie. Ale Oni albo się asymilują, albo zachowują swoją odrębność NIE PRÓBUJĄC nawet naginać zastanej rzeczywistości do swoich "urojeń". Ale z muzułmanami tak nie jest. Nie nasza to wina, więc czemu mamy ponosić tego konsekwencje?
Z drugiej strony zdaję sobie sprawę z tragedii uchodźców - także tych muzułmańskich. Jednak nie można dopuścić do sytuacji, gdy jest się zakładnikiem we własnym kraju.
Zatem, dopóki wszystkie kraje "imigrantobiorcze" nie stworzą prawodawstwa pozwalającego NATYCHMIAST odsyłać "niezadowolonych ze swej sytuacji w danym kraju" do kraju pochodzenia, dotąd społeczeństwa będą się bać, czemu niema co się dziwić. Taki pakiet przepisów jest dość "wyjątkowy", ale i sytuacja jest wyjątkowa.
Na marginesie, takie przepisy uspokoiłyby też już istniejące kłopoty niektórych krajów ...
Author: Pingwin  Date: 02-09-2015
Celecrin - Imigranci w Polsce   7 na 7
W Polsce 40 tys Ukraińców posiada polskie obywatelstwo. Przebywa ich u nas nawet do 300tysięcy. Oficjalnie na 2011 było 60 tys ale wiadomo że pracują nielegalnie. Ogółem przyjmuje się, że liczba pracujących imigrantów w Polsce to 400 tysięcy.
Wietnamczyków 60 tysiecy
Chińczyków 20 tysiecy
Ormian 40 tysięcy
itd.

Czy są jakieś problemy z Ukraińcami? Czy z Wietnamczykami?
Przyjęliśmy pod swój dach 150 Syryjczyków. Tydzień nie minął a już ogłosili w mediach, że nie mają pieniędzy (dostają 2600 zł na rodzinę), a dwóch z nich złapano na granicy z Niemcami.

Przyjmijmy 100 tysięcy Arabów a po 10 latach będą stanowić większość w więzieniach i codziennie będą "występować" w miediach.
Dlaczego? Bo się nie integrują. Bo nasze kultury są NIE DO POGODZENIA.
Bo islam to ksenofobiczna, rasistowska mizoginiczna religia i dziwię się, że ludzie po przeczytaniu Koranu nie stają się drapieżnymi zombi. I tyle.
Author: Celecrin  Date: 02-09-2015
Frank Holman - tak własnie rozumuja ludzie zindoktrynowani   1 na 3
przez Arminiiusy i inne gorsze polityczne europejskie szuje "Jedna z nich, która poparła akcję na Facebooku, podkreśliła, że jest matką samotnie wychowującą sześcioletniego syna i chętnie zaopiekuje się dzieckiem, które potrzebuje pomocy. Jestem nauczycielką, mogę więc pomóc mu nauczyć się naszego języka, zwyczajów. Mam ubrania, wolne łóżko, zabawki i wszystko inne, czego takie dziecko może potrzebować. Oczywiście zapłacę też za przelot na Islandię" - tłumaczy dalej w swoim wpisie".A tymczasem?? Gdzie tak kobieta widziała pośród szturmujących EU imigrantów małoletnie sieroty potrzebujące pomocy~?! Proponowałbym wysłać tej Pani te dwudziestoparoletnie islamskie "dzieci". Ciekawe czy opamiętałaby się już w progu, czy dopiero po tym jak ona lub jej kochany 6-latek obudziły się z czarnym pisiorem w d... Ewidentnie widzac dziury  w mózgu a wręcz kapustę zamiast takowego. Przeiecż to jest sama sflustrowana seksulanie niewyżyta gówniażeria, która w swoim kraju nie ma nawet prawa być z kobietą, bo ich nie stać na żonę. A tu z niewiernymi moga zrobić co tylko chcą. Ilu ludzi wie że przecięty wiek inicjacji w naszej kulturze to naście lat, a w tamtej >30~~!??
Author: Frank Holman  Date: 02-09-2015
Celecrin - Frank Holman   6 na 6
Dziecko muzułmańskie nie może być wychowywane w innej religii. Muzułmanka nie może wyjść za mąż za nie muzułmanina. Nie może znaczy śmierć.
Muzułmanim może pojąć za żonę nie muzułmankę, ALE dzieci z takiego związku muszą być muzułmanami. Za odejście od islamu, śmierć

ISLAM=NAZIZM

To taka kultura ubogaci Polskę:
www.viciousbabu(*)wedding-with-child-brides.html

NIE JA DZIĘKUJĘ!
Author: Celecrin  Date: 02-09-2015
Rafał Poniecki - Tak bez emocji:   4 na 4
Niech zgłaszają się ci, którzy są chętni przyjąć takiego uchodźcę pod swój dach. Policzy się oferowane miejsca i przyjmie taką liczbę uchodźców.
Ciekawe, ile miejsc zaoferują przedstawiciele waaadzy, co to zgadzają się na brukselskie dyrektywy.
Author: Rafał Poniecki  Date: 02-09-2015
Frank Holman - dalej co trzeba miec zamiast mózgu   1 na 3
żeby uważać i wypisywać, że USA/EU wywołały jakieś wojny i problemy u arabów. Przyczyny tego stanu rzeczy są tylko dwie ze sobą połączone. otóż Dzięki "naszej" cywilizacji, ich dzieci płci męskiej przestały umierać. W efekcie powstało społeczeństwo wyżu demograficznego męskiej gówniarzerii. Ich system kulturowy dot. spraw seksualnych, zakładania rodziny itd. absolutnie nie zdołał się do tego dostosować, a wręcz jest konserwowany na siłę. dziewczyn i kobiet brakuje, bo tradycyjnie się niszczy ich rozwój, a niekiedy wręcz zabija w dzieciństwie. Gdyby ich był nadmiar system społeczny by się dostosował może, byłaby presja, a tak jej nie ma. Pokolenie niewyżytych seksualnie, i bez szans w swoim otoczeniu (z uwagi na megasilne normy kulturowo-prawne) na normalność, na seks, na założenie rodziny, na dzieci, gówniarzy zaczyna po prostu szaleć i robić zadymy. Stąd tam tyle konfliktów, i np. powszechne w ISIS seksualne niewolnictwo, gwałty i pornografia. Część "normalniejszych" zrozumiała, że tam nie ma dla nich przyszłości i szturmuje UE, dla kasy i kobiet. Nie zamierzają się z nikim asymilować, ani nic zmieniać w swojej mentalności. Zamierzają tylko osiągnąć sukces reprodukcyjny. Rozmnożą się jak wirus i zniszczą nasza cywilizację, bo nie mają nam prawie nic do zaoferowania.
Author: Frank Holman  Date: 02-09-2015
Frank Holman - potem taki jeden z drugim debil   4 na 4
a zwłaszcza durne baby, patrzą na obrazek i widzą "potrzebujących pomocy" "młodych chłopców" i wyobrażają sobie swoje dzieci lub wnuki, jak w wieku dwudziestu paru - trzydziestu lat, zdążyli już się wyszaleć (z seksem, z alkoholem, imprezami, itd.) po maturze i na studiach, w jakimś korpo etc. udaje im się zrobić "karierę" zostają jakimis "team leaderami", zarabiają po te swoje 2 tys. (w UE €, w PL zł) i zaczynają powoli poważnie myśleć, żeby mieć, żonę, dzieci, wziąć kredyt hipoteczny na dom/mieszkanie, zacząć myśleć poważnie o przyszłości, o wartościach, coś na poważnie osiągnąć. Tymczasem kto na prawdę jest na obrazku, mimo wyglądu zewnętrznego prawie identycznego jw. ~!? Otóż - Dwudziestoparoletnia gówniarzeria, bez żadnych znanych nam norm społecznych, która zamiast mózgu ma w głowach wyłącznie Koran, a 90% z nich na oczy nie widziało nagiej kobiety nawet na obrazku. To są przede wszystkim chorzy niebezpieczni ludzie. W większości jedynie kandydaci na młodocianych przestępców, głównie gwałcicieli i handlarzy narkotyków. I nie ma tu znaczenia, że chwilowo może faktycznie potrzebują pomocy polegającej na onamiotowaniu, doodzianiu, dokarmieniu (porządnym świńskim mięsem) i... odesłaniu skąd przyszli, póki ciepło.
Author: Frank Holman  Date: 02-09-2015
Brzostowski - do Franka   1 na 1
Napisz czy wiesz ile procent uchodźców stanowią kobiety, a ile dzieci?
Author: Brzostowski  Date: 02-09-2015
Pingwin - Frank   2 na 2
Bez histerii. Przyjmujmy, ale na NASZYCH warunkach. Nie "kto się przedrze", tylko analogicznie, jak np. USA nas. Zgłoszenie => WERYFIKACJA => "warunki brzegowe" (nauka w okresie przejściowym i ponowna weryfikacja efektu nauki). Do tego natychmiastowa deportacja za konflikt z prawem, lub nawoływanie do zmian w kierunku prawa islamskiego. To oczywiście przykład ad hoc, ale chodzi mi o "kierunek".
Może to trochę okrutne, ale nie czarujmy się. Na ulicach nie sami terroryści tańczyli "z okazji WTC". To nie forma "zemsty", tylko obrona/zabezpieczenie się przed tymi, dla których - w cywilizacji europejskiej - nie ma miejsca. Trudno.
Author: Pingwin  Date: 03-09-2015
Martouf
Wklejam link do tekstu do dyskusji - nie żebym się zgadzał ze wszystkim co tam jest napisane ale jest to jakiś dodatkowy punkt widzenia:
www.defence24.p(*)rzyjecia-100-tysiecy-uchodzcow
Author: Martouf  Date: 03-09-2015
Frank Holman   1 na 1
@Brzostowski - Minimalny. Widać to niestety tylko na obrazkach, albowiem UE robi wszystko, aby żadnych oficjalnych danych nt. nielegalnych imigrantów z ostatnich miesięcy nie było. [trzeba tylko dobrze patrzyć na dalszy plan, albowiem indoktrynujące media robią wszystko aby na pierwszym zawsze umieścić z jedno dziecko wyszarpane na siłę do góry, pewnie przez obcego mu faceta (idioci nie rozumiejący, że muzułmanin nie nosi dzieci na rekach, bo od tego są baby, myśli że to biedny ojciec), oraz kilka kobiet i z jedną starowinkę]
@Martouf - dobrze, że to wkleiłes, gdyż jest to jeden z najważniejszych i najbardziej racjonalnych i prawdziwych tekstów w tym temacie.
@Pingwin - niestety Twoje spostrzeżenia są naiwne. Pooglądaj sobie filmy z zamieszek we Francji. Jak grupa ma już "swoją" dzielnicę oraz przewagę liczebną. Żadne służby nie mogą nic zrobić. Do tego przepisy o deportacjach praktycznie nie moga działać w realiach nawet silnego państwa, a co dopiero u nas. Nam pozostaje tylko prewencja. Jak przegramy na tym froncie, to już po ptokach - każdy tzw. "ciapaty", jak tylko wjedzie do naszego kraju, już zawsze będzie mógł robić, co tylko będzie chciał i nic i nikt go już nie powstrzyma.
Author: Frank Holman  Date: 03-09-2015
Frank Holman   1 na 1
wczoraj Premier Węgier Wiktor Orban, powiedział "[...] "Ludzie chcą, abyśmy panowali nad sytuacją i chronili nasze granice" O wszystkich pozostałych problemach będzie można rozmawiać dopiero wtedy, gdy powódź zostanie powstrzymana" [...] rządy krajów UE prowadzą w kwestii uchodźców politykę niezgodną z wolą większości swoich obywateli." -
dziś.: "Unia Europejska planuje przekazać krajom afrykańskim dodatkowy miliard euro, żeby te przyjmowały z powrotem imigrantów. Propozycja dodatkowego finansowania ma zostać przedstawiona przez Komisję Europejską na szczycie Unia Europejska – Afryka w listopadzie na Malcie. Pieniądze miałyby zachęcić państwa, z których wywodzą się migranci, do repatriacji obywateli, którym nie przyznano azylu w Europie, poinformował niemiecki dziennik „Der Spiegel”."
----- no i sami widzicie, wystarczy się tylko parę dni i mocno postawić lewackim eurooszołomom i zaczynają gadać do rzeczy, jak im się zaczyna grunt wyborczy palić pod nogami:
Author: Frank Holman  Date: 03-09-2015
Pingwin - Frank Holman   1 na 1
Bez zmiany prawodawstwa - to faktycznie naiwne. Ale "tam" dzieją się potworności. Całkowite "nie danie szansy" jest nieludzkie, więc trzeba szukać jakiegoś kompromisu.
Relacje z Francji, Anglii, Szwecji, Niemiec widziałem i właśnie dlatego uważam że "otworzenie możliwości deportacji" jest jakimś sposobem.
Każdy imigrant jest rejestrowany (z odciskiem palca - w końcu w naszych paszportach też jest ...). Jak zostanie zatrzymany w tego typu zamieszkach lub wykaże się "aktywnością fundamentalistyczną" - pa, pa z "wilczym biletem". I tak przez np. 10 lat. W tym czasie część oszołomów wróci do kraju pochodzenia, reszta się "trepnie w mózg". To taki schemat.
Bo jak nie tak, to co? Całkowita bariera = zgoda na eksterminację zwłaszcza tych, którzy są (wg. europejskich kryteriów) "w porządku". Zachęty finansowe dla krajów, z których uciekają - litości ... Przecież gro tego - tak jak "pomoc humanitarna" w tych krajach - trafia w "niewłaściwe ręce" i niczego nie rozwiązuje. To CO robić?
Author: Pingwin  Date: 04-09-2015
Rafal76 - Referendum
Z obydwu nadchodzących referendów najsensowniejszym pytaniem było by to o przyjęcie do polski syryjskich imigrantów. Ale o to nikt nie się nas nie spyta, zadecyduje UE...
Author: Rafal76  Date: 04-09-2015
Frank Holman - polecam wszystkim zwolennikom imigracji
https://www.youtube.com/watch?v=-JuVJZ4KYoo
racjonalny głos z obu stron niby-sporu, którego nie ma
Author: Frank Holman  Date: 04-09-2015
Pingwin
Nigdy nie myślałem, że PRAWIE będę się zgadzać z tym co mówi Winnicki ...
Prawie, bo położyłbym nacisk nie na "tylko chrześcijanie", lecz na "tylko NIE muzułmanie". Oczywiście, dla aktualnego problemu nie ma to znaczenia, ale jako zasada MA znaczenie.
To pogardzane "multi-kulti" jest "rozwojogenne", ale dzisiejszy islam jest zaprzeczeniem wielokulturowości, czego nie widzę w żadnej innej (znanej mi choć pobieżnie) ideologii religijnej  ...
Author: Pingwin  Date: 04-09-2015
Frank Holman - warto pamiętać, że
ludzie się ze sobą zwykle dogadają bez większych problemów; stąd bardzo ważna jest prawdziwa demokracja; problemem jest od lat swołocz rządowych sk... którzy dla własnych interesów zawsze będą jątrzyć i burzyć spokój społeczny (jak np. od lat torpedowali wszystkie uzgodnienia pracodawców ze związkowcami na komisji dialogu w bardzo ważnych sprawach pracy); dlatego tak ważne jest, aby tych, którzy od lat i obecnie rządzą i już zupełnie oderwali się od realnych problemów i woli społeczeństwa jak najszybciej wywalić z gabinetów i powrzucać do śmietników, bo sa już kompletnie niereformowalni, a następców od pierwszego dnia pilnować i wymuszać pokorę i posłuch wobec społeczeństwa
PS. @Pingiwin - boisz się monopolu chrześcijan syryjskich, a tymczasem to właśnie oni mogą wreszcie nauczyć katolicką swołocz u władzy w tym kraju, czym na prawdę jest i na czym polega Chrześcijaństwo....
PS2. Prawda jest taka, że my jako ruch ateistyczny żadnej pomocy dla ateistów z Bliskiego Wschodu nie organizujemy, a organizacje Chrześcijańskie dla swoich współwyznawców tak, tymczasem p. Winnicki słusznie mówi o pozwoleniu wyłącznie na profesjonalnie zorganizowanie akcje, zapewniające m.in. rzetelną weryfikację gości oraz brak nastawienia na polski (mimo że marny) socjal
Author: Frank Holman  Date: 04-09-2015
GrzeTor - A może by rząd najpierw wypełnił..   4 na 4
Proszę zauważyć jedną szczególną cechę władzy w Polsce - otóż ta władza jeszcze NIE WYPEŁNIA SWOICH ZOBOWIĄZAŃ wobec własnych obywateli. Przykłady - brak mieszkań socjalnych dla osób eksmitowanych, kolejki do operacji tak długie, że stan chorego się pogarsza podczas czekania, kolejki i opóźnienia w sądach itp. To jest duża różnica w porównaniu do innych państw, gdzie władza wypełniła swoje zobowiązania, więc może powiedzieć że to co było do zrobienia dla obywateli już zrobiła, więc teraz może zrobić coś ekstra dla ludzi z zewnątrz.

To co robi polski rząd jest nie do zaakceptowania - dawanie jakiś bonusów ludziom z zewnątrz, podczas jawnego niewypełniania swoich zobowiązań dla obywateli i przedsiębiorstw w państwie, którym zarządza. W związku z tym niewypełnianiem zobowiązań każe wyrzucanie pieniędzy na coś innego niż próbę ich wypełnienia jest moralnie naganne i powinno powodować sprzeciw i oburzenie. To tak jakby dłużnik nie spłacał długu, lecz zamiast tego wydawał kasę na zbędne importowane produkty.
Author: GrzeTor  Date: 04-09-2015
Scorp - Piesio   1 na 1
Jest taka reklama telewizyjna: przygarnięty piesio zachował się tak, jak mu nakazywały jego zwyczaje i jego wolna wola. Potem, zapewne niechcący, poczęstował pchłami wszystkich zainteresowanych. Aby tego uniknąć, Misio, który go przygarnął do namiotu, powinien: 1. Sprawdzić, czy piesio nie ma pcheł, 2. pilnować gościa, nie spuszczać z oka, 3. wyposażenie namiotu dobrze zabezpieczyć. 3. uważać co robi, kiedy ulega pozytywnym emocjom empatii i współczucia. 4. nie podejmować decyzji bez zgody współmieszkańców, 5. przewidywać skutki, 6, 7, - kto widział tę reklamę, niech sobie dopowie.
Author: Scorp  Date: 05-09-2015
Arminius - Konkluzja po reklamie  -1 na 3
"Jest taka reklama telewizyjna: przygarnięty piesio zachował się tak, jak mu nakazywały jego zwyczaje i jego wolna wola. Potem, zapewne niechcący, poczęstował pchłami wszystkich zainteresowanych. Aby tego uniknąć, Misio, który go przygarnął do namiotu, powinien: 1. Sprawdzić, czy piesio nie ma pcheł, 2. pilnować gościa, nie spuszczać z oka, 3. wyposażenie namiotu dobrze zabezpieczyć. 3. uważać co robi, kiedy ulega pozytywnym emocjom empatii i współczucia. 4. nie podejmować decyzji bez zgody współmieszkańców, 5. przewidywać skutki, 6, 7, - kto widział tę reklamę, niech sobie dopowie".
W Polsce żyje 38 mln Polaków. Poza granicami Polski ok. 15-20 mln Polaków i osób polskiego pochodzenia. W zasadzie bez większej przesady można powiedzieć, iż jesteśmy narodem uchodźców i emigrantów. I teraz znając tę dosyć oczywistą prawdę i oglądając rekalmę polecaną przez komentatora Scorpa - dopowiedzmy sobie dosyć oczywistą konkluzję.
Author: Arminius  Date: 05-09-2015
GrzeTor - Cywilizowane regiony Syrii nadal..
Tutaj przykładowy filmik z nielegalnymi imigrantami - chyba z Afganistanu - na wyspie Lesbos.

www.youtube.com/watch?v=fZZY8AWajUk

Jak widać to nie jest jakaś elita intelektualna i kulturalna kraju. Za to przyjechali jacyś chuligani, a może nawet gorzej...
Author: GrzeTor  Date: 05-09-2015
Celecrin - Arminius   2 na 2
Polacy są uchodźcami którzy ciężko za granicą pracują. Nie żyją i nie żyli nigdy w obozach ani nie tworzą gett. Z tego powodu, iż nasza kultura jest bardzo podobna do Zachodniej. Islamu nie da sie pogodzić z zachodnią kulturą, gdzie 90 procent rzeczy dla nich jest HARAM, łącznie z bankami.
Nie masz nic do skopiowania z kato-faszystowskich stron na ten temat prawda? Od razu widać jak prymitywnych argumentów używasz pisząc własnymi słowami:)
PS
20% Syryjczyków nie umie czytać i pisać, ale aż 40% kobiet i "tylko" 14% mężczyzn. Dlaczego w Niemczech średni wiek inżyniera to 50lat? Dlaczego oferują swoje szkoły z internatem naszym uczniom?
www.nowiny24.pl(*)?AID=/20100722/PRACA/860433879
Przecież mają CENNYCH imigrantów z Turcji, Afganistanu, Kosowa, Syrii?
Author: Celecrin  Date: 05-09-2015
Pazel - 50 letni niemiecki inżynier.   1 na 1
Bo kraje zachodnie, zblazowane i rozleniwione dobrobytem wychowały sobie po 1960 roku pokolenie hedonistycznych trutniów, którym w głowach tylko alkohol narkotyki i seks. To jest przyczyna dlaczego w europie zachodniej jest niski przyrost naturalny, dobrobyt bowiem buduje pozorne poczucie bezpieczeństwa i rozleniwia.
Author: Pazel  Date: 05-09-2015
Pazel - Ciąg dalszy.
Doszedł do tego wyścig szczurów,i skrajny indywidualizm. Grupy rodzinne,
ich wartość zostały zdegradowane, na ich miejsce weszła indywidualna
droga do sukcesu. Stałość rodziny również jest atakowana np. w filmach i
serialach, gdzie propaguje się stałą zmianę partnerów, rozwody itp.
Author: Pazel  Date: 05-09-2015
Arminius - Hejtowanie ile wlezie
"To są ( uchodżcy - Arminius) przede wszystkim chorzy niebezpieczni ludzie. W większości jedynie kandydaci na młodocianych przestępców, głównie gwałcicieli i handlarzy narkotyków".

"Nie masz nic do skopiowania z kato-faszystowskich stron na ten temat prawda"?

Powyższe cytaty zostały zaczerpnięte z wypowiedzi komentatorów Celecrin oraz Frank Holman. Są reprezentatywną próbką uprawianego przez nich stylu. W ich kometarzach mrowi się od podobnych stwierdzeń. Stwierdzeń, które ze względu na swoją subiektywnośc, pozamerytoryczność, poziom negatywnych emocji sytuują się już w formule typowego sieciowego hejtu. Przejrzyjcie na oczy i przestańcie opluwać tych którzy w żadnej mierze na to nie zasługują. Większość spośród uchodźców w żadnej mierze nie kwalifikuje się do oceny jaka jest zawarta w piewszym cytacie.
Moje zaś komentarze nie są żadną kopią, w tym także kopią ze stron - jak to zostało jadowicie określone - "kato - faszystowskich".
Author: Arminius  Date: 05-09-2015
Arminius - Utyskiwanie na zachód
"Bo kraje zachodnie, zblazowane i rozleniwione dobrobytem wychowały sobie po 1960 roku pokolenie hedonistycznych trutniów, którym w głowach tylko alkohol narkotyki i seks. To jest przyczyna dlaczego w europie zachodniej jest niski przyrost naturalny, dobrobyt bowiem buduje pozorne poczucie bezpieczeństwa i rozleniwia".

Ale to kraje zachodnie mimo wszystko - zwłaszcza niektóre z nich - są zdecydawanie bardziej skłonne pomóc uchodźcom niż Polska czy też kraje bloku postsowieckiego, co czyni te uwagi o trutniach, seksie i narkotykach i bezprzedmiotowymi i trochę żałosnymi. Bo - na przykład - o wartości danego człowieka tak z punktu widzenia chrystianizmu jak i humanitaryzmu bardziej decyduje gotowość pomożenia bliźniemu w potrzebie niż rodzaj czy ilość uprawianego seksu. Takie utyskiwanie - w tym kontekście - na zeżarty konsumpcjonizmem i permysywizmem moralnym zachód - to żałosna próba ekskulpowania własnej, niezbyt chwalebnej postawy.
Author: Arminius  Date: 05-09-2015
Frank Holman - bez emocji promulikulturowcy!
"... na granicy Włoch i Austrii ... ogromne zastępy imigrantów… Ta potężna masa ludzi ... ale to absolutna dzicz… Wulgaryzmy, rzucanie butelkami, głośne okrzyki „Chcemy do Niemiec”... Widziałem jak otoczyli samochód starszej Włoszki, wyciągnęli ją za włosy z samochodu i chcieli tym samochodem odjechać. Autokar w którym się znajdowałem z grupą próbowano rozhuśtać? Rzucano w nas gównem, walili w drzwi żeby je kierowca otworzył, pluli na szybę… Pytam się w jakim celu? Jak ta dzicz ma się zasymilować w Niemczech? Czułem się przez chwilę jak na wojnie… ....  gdyby dotarli do Polski - nie sądzę by otrzymali u nas jakiekolwiek zrozumienie… Staliśmy trzy godziny na granicy przez którą
ostatecznie nie przejechaliśmy. Cała grupa w kordonie policji została przetransportowana z powrotem do Włoch. Autokar jest zmasakrowany, pomazany fekaliami, porysowany, wybite szyby. I to ma być pomysł na demografię? Te wielkie potężne zastępy dzikusów? Wśród nich właściwie nie było kobiet, nie było dzieci - w przeważającej większości byli to młodzi agresywni mężczyźni…"
Author: Frank Holman  Date: 05-09-2015
Celecrin - Arminius
Przecież napisałem, że ich nie kopiujesz, dlatego sa tak niskich lotów.
Natomiast swoje antyżydowskie natchnienie czerpiesz z takich właśnie stron.
Wystarczy wrzucić w google nazwy TWOICH wątków antysemickich, żeby trafić po uszy w to faszystowsko-religijne gówno.
Na przykład Tój artykuł "Kapitanowie pornobiznesu". Proszę bardzo:
www.sadistic.pl(*)kim-pornobiznesie-vt328895.htm

Ja nie hejtuję. Ja mówię jak jest:). Nienawidzę islamu i się z tym nie kryję. Jednak nazwijmy teraz każdą negatywną informację o czymś hejtem (nienawidzę dojenia polskiego języka angielskimi słowami), mówmy same dobre rzeczy, ble,ble ble Jeśli natomiast moje komentarze o Tobie nazywasz hejtem, cóż na racjonalne argumenty od Ciebie nie liczę.

Na koniec proszę , wyspa Lesbos.
www.youtube.com/watch?t=38&v=RGiMJY8v0jA
Author: Celecrin  Date: 05-09-2015
GrzeTor - Może dyskryminacja Polaków wyszła..
Padł tu temat, że warunki socjalne proponowane uchodźcom i imigrantom udającym uchodźców są lepsze niż to co rząd proponuje Polakom. Ale może to nie jest dowód celowego działania, lecz wyszło przez przypadek? Np. warunki dla uchodźców i imigrantów udających uchodźców opracowywał ktoś z socjalistycznych państw UE, a warunki dla Polaków - nasi? I nasi nie "pochwalili się" tym że warunki socjalne w Polsce dla Polaków są na tyle złe, że oferuje się Polakom gorsze warunki?
Author: GrzeTor  Date: 05-09-2015
Pazel - @ Odp. Arminus utyskiwanie na Zachód.
Kraje zachodnie pomagają więcej tylko dlatego mój drogi, bo mają więcej pieniędzy, a nie dlatego ze są bardziej etyczne. Sam prywatnie jestem biednym studentem, ale od czasu do czasu wyślę przez internet małą kwotę wspomagającą chore dzieci. Jeszcze co do krajów zachodnich, to nie zaprzeczysz chyba, że przez ostatnie 50 lat miały i mają niższy przyrost naturalny niż ,,demoludy'', i teraz zbierają za to ,,owoce'', bo brak im rąk do pracy. Jednak chyba tylko Francja ma rozsądny program pro-prokreacyjny, bo tam przyrost białej, rodzimej ludności jest dodatni, czego o innych państwach chyba nie można powiedzieć.
Author: Pazel  Date: 06-09-2015
Jan Rylew - Bez emocji nie da rady.   2 na 2
Dobrze że problem z obecną imigracją w Europie został poruszony, chociaż bez emocji nie dało się dyskutować. Jest to problem należący do kategorii: „Lepiej żeby tego nie było.”
Na Polskę Unia nie ma co liczyć. Polska nie załatwiła przez wiele lat problemu własnych rodaków chcących przyjechać do Polski na stałe. I nie uczyniła tego nawet pomimo znacznego spadku liczebności ludności w kraju.
Niemcy przyjęli tylko w sierpniu 2015 ponad 100 tys. imigrantów. Ten rok skończy się liczbą ponad 800 tys., ale każdy myślący człowiek wie, że kiedyś możliwości się skończą i to zanim zabraknie chętnych imigrantów.
Czy owa „wędrówka ludów” musi się skończyć katastrofą humanitarną ? Nie wiem, myślę, że niekoniecznie, chociaż teraz na to wygląda.
Czy Europa powinna uprzejmie oczyścić teren dla radykalnego islamu w Afryce ?
Jest wiele pytań na które trzeba znaleźć odpowiedź, choćby to kto finansuje islamistów i kto dostarcza im środków do prowadzenia działalności ?
Europa nie może rozwiązać tego problemu sama. Do tego musiałaby się włączyć większość krajów rozwiniętych na świecie. Problem w tym, że nie wszystkie są żywotnie zainteresowane tym rozwiązaniem. Przynajmniej dopóki im się islam porządnie nie dobierze do... substancji.
Author: Jan Rylew  Date: 06-09-2015
klaio - @Arminius
Polski intelektualista z Francji mówił mi, że asymilacja jest częściowo skuteczna ale raczej wobec osób z wyższym wykształceniem, które się laicyzują odcinając się w ten sposób od swoich religijnych dołów. Mówi, że gdyby chrześcijaństwo we Francji nie przegrało, mogłoby być skuteczniejsze w asymilowaniu (np. w Iranie protestanci czynią duże postępy; katolicyzm w imię polityki Watykanu odpuścił sobie misję w krajach islamu).  W ten sposób laicka kultura traci możliwość dotarcia do religijnych muzułmanów, którzy asymilują się w niewielkim stopniu, bo sami nie mają minimum wiedzy by zrozumieć naszą cywilizację i nie mają swoich elit, która by nasz język przełożyła na ich kulturę. To, że dzietność ich kobiet spada nie jest pociechą, bo wielu imigrantów ściąga z czasem krewnych, których dzietność wyhamuje się dopiero w kolejnym pokoleniu. Owszem, mam wątpliwości czy mój katolicyzm nie zobowiązuje mnie do innej postawy, więc chętnie słucham racjonalnych kontr-argumentów, ale jak czytam, że proponuje Pan oprzeć naszą przyszłość o to, czy muzułmanki zdecydują się rodzić mniej dzieci nad czym nie mamy kontroli, to widzę, że nie ma Pan mocnych argumentów, a tylko nadzieję, że jakoś to będzie. Dziękuję, więcej pytań nie mam.
Author: klaio  Date: 06-09-2015
Arminius - Chrystusowi kopniaka  -1 na 1
".. ale jak czytam, że proponuje Pan oprzeć naszą przyszłość o to, czy muzułmanki zdecydują się rodzić mniej dzieci nad czym nie mamy kontroli, to widzę, że nie ma Pan mocnych argumentów, a tylko nadzieję, że jakoś to będzie. Dziękuję, więcej pytań nie mam".
Pan opacznie zrozumiał moją wypowiedź. Nie proponuję opierać "naszej" przyszłości na dzietności Muzułmanek w  Europie. Ową kwestię podniosłem jako jeden z przykładów na to, iż jednak asymilacyjne młyny działają, wolno być może ale jednak. Co do meritum sprawy, przypomnę Panu - Jako katolikowi - pewien cytat: "Bo byłem głodny, i daliście mi jeść; byłem spragniony, i daliście mi pić; przybyszem byłem, a przygarnęliście mnie; byłem nagi - a odzialiście mnie; zachorowałem, i odwiedziliście mnie; znalazłem się w więzieniu, a przyszliście do mnie". W postaci uchodżców przychodzi do nas - w formule chrześcijańskiej - Chrystus. I wówczas wielu z tych najbardziej zdawałoby się ortodoksyjnych chrześcijan chce mu dać kopniaka w tyłek i krzyknąć "precz Allachu". Nieładnie. I zdaje sobie z tego sprawę papież, który wczoraj zaapelował o to aby każda parafia przyjęla jakiegoś uchodźcę. Dziękuję, więcej watpliwości nie mam. A dziwi mnie to, iż Pan, deklarujący się jako katolik, ma.
Author: Arminius  Date: 07-09-2015
Tadeiro
Przygarnij, nakarm i... poczekaj:
video-ams3-1.xx(*)3a16aaa4c727f626a8&oe=55ED4B20
Author: Tadeiro  Date: 07-09-2015
Arminius - Warzenie piwa   1 na 3
Rozwijąjąc i uzupełniając mój ostatni wpis - odpowiedź na polemikę komentatota Klaio - jeszcze raz należy zaakcentować niezwykle istotną okoliczność. Otóż obecny kryzys z uchodźczmi nie wziął się ex nihilo. Jest on prostą konsekwencją awntur polityczno - militarnych mających miejsce na terenie Bliskiego Wschodu, Środkowego wschodu oraz Północnej Afryki. Awantur za które odpwiedzielane są głównie USA i Izrael ale także szereg krajów europejskich (także Polska) - które opornie i oportunistycznie - tym niemniej jednak - poprały czynnie to awnturnictwo, a w związku z tym są współodpowiedzialne za obecny stan rzeczy. Gdyby nie zlikwidowano Hussajna w Iraku, Kadafiego w Libii oraz nie rozpoczęto wojny z Asadem w Syrii - nie byłoby ISIS, czyli nie byłoby głównego źródła uchodźców z  Bliskiego Wschodu, a strumień imigrantów napływający z Afryki  (Libii) byłby znacznie mniejszy.
Skoro się nawarzyło nieodpowiedzialnie piwa - to teraz należy częśc tego piwa wypić. Podkreślam część, bo większość uchodźców nadal przebywa pozz Europą i spora ich część nadal tam pozostanie.
Author: Arminius  Date: 07-09-2015
klaio - @Arminius cz.I
Zgadzam się, że Zachód naważył tego piwa. Jednak fundamentalizm islamski zaczął się jednak przed obaleniem Husajna (11.IX.2001). Problem imigracji, która nie chce się asymilować jest jeszcze starszy. Wcześniej czy później i tak byśmy mieli te kłopoty, co przewidział w 1973 r. Jean Raspail w książce "Obóz świętych", z której obrazy przypominają to co widzimy dziś. Odpowiedzialność Zachodu nie musi jednak oznaczać przyjęcia imigrantów, bo to niczego trwale nie rozwiąże - wyrzuty sumienia nie zwalniają z rozumu. Ale musi oznaczać podzielenie się bogactwem np. jakiś plan Marschalla dla krajów jeszcze nie zdestabilizowanych. Musiałby on oznaczać cięcia w konsumpcji na Zachodzie i tu leży problem. Stanowisko papieża szanuję, ale mnie ono w sprawie imigrantów nie wiąże. Jestem gotowy zaakceptować uchodźców chrześcijańskich, niewierzących lub innych, których prześladowania są oczywiste (np. jazydów), ale nie muzułmanów. Owszem, przywołany przez Pana cytat z Ewangelii niepokoi mnie i nie dopuszczam do siebie zbyt łatwych argumentów stępiających jego radykalizm. Może moja wiara nie jest jeszcze dojrzała – tak pan implicite sugeruje, ale mnie to nie obraża, może tak jest. Moja odpowiedź brzmi tak oto. CDN
Author: klaio  Date: 07-09-2015
klaio - @Arminius cz.I
Zgadzam się, że Zachód naważył tego piwa. Jednak fundamentalizm islamski zaczął się jednak przed obaleniem Husajna (11.IX.2001). Problem imigracji, która nie chce się asymilować jest jeszcze starszy. Wcześniej czy później i tak byśmy mieli te kłopoty, co przewidział w 1973 r. Jean Raspail w książce "Obóz świętych", z której obrazy przypominają to co widzimy dziś. Odpowiedzialność Zachodu nie musi jednak oznaczać przyjęcia imigrantów, bo to niczego trwale nie rozwiąże - wyrzuty sumienia nie zwalniają z rozumu. Ale musi oznaczać podzielenie się bogactwem np. jakiś plan Marschalla dla krajów jeszcze nie zdestabilizowanych (Egipt, Jordania, Tunezja, Algieria, Maroko i jednak Irak. Musiałby on oznaczać cięcia w konsumpcji na Zachodzie i tu leży problem. Stanowisko papieża szanuję, ale mnie ono w sprawie imigrantów nie wiąże. Jestem gotowy zaakceptować uchodźców chrześcijańskich, niewierzących lub innych, których prześladowania są oczywiste (np. jazydów), ale nie muzułmanów. Owszem, przywołany przez Pana cytat z Ewangelii niepokoi mnie i nie dopuszczam do siebie zbyt łatwych argumentów stępiających jego radykalizm. Może moja wiara nie jest jeszcze dojrzała – tak pan implicite sugeruje, ale mnie to nie obraża, może tak jest. Moja odpowiedź brzmi tak oto. CDN
Author: klaio  Date: 07-09-2015
Celecrin - Arminius  0 na 2
>W postaci uchodżców przychodzi do nas - w formule chrześcijańskiej - Chrystus.
Wyraźnie upały w Polsce Ci nie służą. To tyle w temacie merytorycznej rozmowy.
Author: Celecrin  Date: 07-09-2015
Arminius - Sianie hejtu  0 na 2
"W postaci uchodżców przychodzi do nas - w formule chrześcijańskiej - Chrystus.
Wyraźnie upały w Polsce Ci nie służą. To tyle w temacie merytorycznej rozmowy".

 
Mój komentarz skierowany był do uczestnika debaty, który zadeklarował się jako katolik. Zostało to wyrażnie zaakcentowane w tekście. Nie był skierowany do pana czy też innych, którzy odrzucają formułę chrześcijańską. Stąd Pan uwaga o upałach i -  w domyśle - pomieszaniu zmysłów - jest wypowiedzią nadaną na tej samej częstotliwości co Pana hejtowanie pod adresem uchodźców.  
Author: Arminius  Date: 07-09-2015
Celecrin - Arminius  -1 na 3
Ja nie kopiuję faszystowskich antysemickich tekstów jako swoich wątków, tylko Ty więc nie używaj obcych wyrazów do przyklejania mi łatek.
Nie uznaję próby tłumaczeń. Obojętne mi jest do kogo skierowana była wypowiedź, brzmi ona dla mnie nadal jak bełkot po udarze.
Tłumaczyłem już jaki status prawny mają uciekinierzy, to nie jest sytuacja nagłej pomocy!
Większość z nich (70%) nie pochodzi nawet z Syrii! Syryjczycy są natomiast bezpieczni w Jordanii i Turcji i innych krajach ościennych!

Więc to co mówisz to łgarstwo albo udar (spoko wiem o co chodzi to miłość do Arabów zabójców Żydów)
www.youtube.com/watch?v=_Jg8EeL7zD8 :))
Author: Celecrin  Date: 07-09-2015
klaio - @Arminius cz.II   2 na 2
Otóż wolno mi ryzykować dla bliźniego swoim dobrem, ale nie dobrem innych bliźnich. Jestem wezwany do tego, by oddać nawet swoje życie za innego, ale nie cudze. Zgadzając się na niekontrolowaną imigrację wymuszającą na nas zmianę tożsamości domagamy się od innych heroizmu. Jeśli mi Pan zarzuci, że w ten sposób chronię się za innych, to oczywiście nie będę mieć dowodu niewinności. Proszę swoje stanowisko porównać do żądań wielu osób wierzących, by inni zachowywali się heroicznie w sprawach ochrony życia. Nie można konsekwentnie domagać się heroizmu ws. imigrantów i zwalczać prawo dekretujące heroizm ws. aborcji (oczywiście, ten argument można odwrócić). Nie wiem, czy tak Pan czyni, ale z pewnością tak czyni liberalna lewica. Szantaż Ewangelią ze strony osób, o których nie wiem, czy mają intencję nią żyć jest wobec mnie nieskuteczny. Nie jestem Bogiem, nie mam siły kochać całego świata – miłości mi nawet nie wystarcza by kochać swoją żonę i dzieci tak jak powinienem. A wracając do meritum – polecam Orbana. Powiedział, że Węgry są gotowe do dyskusji o kwotach imigrantów, ale pierwszym warunkiem jest uszczelnienie granic, bo inaczej oznacza to przyjmowanie imigrantów w nieskończoność. Nikt nie ma prawa żądać od Węgrów zmiany swojej tożsamości. Podpisuję się pod tym.
Author: klaio  Date: 07-09-2015
Arminius - Satrotestamentowo  -2 na 2
"Otóż wolno mi ryzykować dla bliźniego swoim dobrem, ale nie dobrem innych bliźnich". A jakie dobro innych wystawiałby Pan na szwank? Czy nie jest tak, iż swoją postawę usiłuje Pan wybielić, uciekając w ogólniki o bliżej nieokreślonym dobru innych? Zacytowałem Panu znany passus Ewangelii-czy tam jest coś o tym, iż postawa tam NAKAZYWANA może być warunkowana interesem innych?
"Zgadzając się na niekontrolowaną imigrację wymuszającą na nas zmianę tożsamości domagamy się od innych heroizmu". Po pierwsze dlaczego Pan od razu zakłada, iż tak będzie? Poza tym, niech Pan nie żartuje, przyjęcie-dajmy na to 30 tys. Syryjczyków-w najmniejszym stopniu nie naruszy naszej tożsamości. To jest argument histeryczno-demagogiczno-hejtowy. Przypominam Panu, iż w Polsce ilości uchodźców są absolutnie śladowe.
Nie wiem też po co do tego wątku mieszać aborcję oraz miłośc do żony i dzieci.Obserwując stosunek polskich katolików do uchodźców dochodzi się do wniosku,iż wyznają oni religię nie Nowego Testamentu ale Starego z dużą dozą faryzeizmu. Chrześcijański bóg przebaczenia i miłosierdzia jest zastępowany Jehową żydowskim bogiem zemsty, eksterminacji, okrucieństwa i twardego serca, a wszystko to podlane faryzejskim sosem, żeby oszukać swoej własne sumienie. Nie sądzi pan?
Author: Arminius  Date: 07-09-2015
Celecrin - aRMINUS   1 na 1
Ty nawet nie wiesz co znaczy słowo uchodźca. W Europie ilość uchodźców też jest śladowa! LOL
Author: Celecrin  Date: 07-09-2015
GrzeTor - Większa przestępczość
A tutaj np. spekulują, że "stare" kraje EU chcą się po prostu pozbyć problemu przez przerzucenie go do Europy wschodniej:

www.thecommenta(*)nging_face_of_immigrant_europe

Proszę zauważyć, że wg tego artykułu imigranci zbierają się w gangi i przejmują różne krytyczne miejsca - ulice, główne place. Tymczasem jednym z mniej docenianych osiągnięć Zachodniej Europy w przeszłości było to, że jako pierwsza uwolniła się od przestępczości na drogach (wybito fach Robina Hooda i Janosika), dużo wcześniej przed Azją Wschodnią! A teraz to się cofa...

evoandproud.blo(*)oughts-on-clark-unz-model.html
Author: GrzeTor  Date: 07-09-2015
klaio - @Arminius cz.I
Czytając Pismo tak jak Pan to przeciw mnie czyni ześliźniemy się w literalne, wyrwane z kontekstu znaczenia, co w konsekwencji prowadzi do kompromitowania Pisma, jak i zresztą każdej wypowiedzi, która zakłada znany "nadawcy" i "odbiorcy" kontekst nie ujęty przez literę. Po drugie, w Kościele dowiedziałem się, że wymagające fragmenty Pisma mam adresować do siebie, nigdy do drugiego człowieka, natomiast fragmenty "wyrozumiałe" zazwyczaj do innych, a do siebie wyjątkowo. Stosowana przez Pana taktyka prowadzi mnie do tego, bym przestał używać rozumu, czego Ewangelia nie zaleca (Łk 14, 28-30: Bo któż z was, chcąc zbudować wieżę, nie usiądzie wpierw i nie oblicza wydatków, czy ma na wykończenie? Inaczej, gdyby położył fundament, a nie zdołałby wykończyć, wszyscy, patrząc na to, zaczęliby drwić z niego: Ten człowiek zaczął budować, a nie zdołał wykończyć - czy nie pasuje ten cytat do szlachetnych zamiarów pomocy uchodźcom?). Pana cytaty wymierzone w moje poglądy mnie niepokoją, ale nikomu nie pozwolę się z nich rozliczać, chyba, że o kimś wiem, że ma dojrzalszą wiarę niż ja. Np. mój bliski sąsiad i "ciężkozbrojny" katolik nie czekając na dyrektywy kościelne przyjął kilka dni temu do domu chrześcijan z Syrii. Nie zarzucam mu błędu, a on nie atakuje mojego sumienia. CDN
Author: klaio  Date: 08-09-2015
klaio - @Arminius cz.II
"przyjęcie-dajmy na to 30 tys. Syryjczyków- nie naruszy naszej tożsamości." Z doświadczenia Zachodu wynika, że każdy z nich ściągnie 10 kolejnych, a oni 100 itd. - przepisy UE o łączeniu rodzin im w tym pomogą.
"dlaczego Pan od razu zakłada, iż tak będzie? Rozum tak nakazuje. Kolebka Serbów Kosowo, które zdominowali Albańczycy to wystarczający przykład, by się z tym liczyć.
Obserwując stosunek polskich katolików do uchodźców dochodzi się do wniosku, iż wyznają oni religię nie Nowego Testamentu ale Starego z dużą dozą faryzeizmu." Tak, zgadzam się, że jeszcze wiele jest we mnie religijności naturalnej. Myślę, że kiedyś było jej więcej i przypuszczam, że do śmierci całkowicie się z niej nie uwolnię. Mam jednak zaufanie, że Bóg się na mnie za to nie obraża, bo wie, że życie dla człowieka jest za trudne. Ale w przypadku uchodźców do tego się nie przyznaję. Nie uważam, że od nich trzeba się odciąć. Pomagajmy im tak, jak ratownik tonącemu - jeśli pozwoli mu się uczepić, obaj pójdą na dno. Np. niech Zachód, w tym Polska zrezygnuje z konsumpcji i da ich krajom pieniądze, kupujmy ich towary nawet przepłacając dopóki nie staną na nogi. Wiara może w takim wyrzeczeniu pomóc. "Fides et ratio niczym dwa skrzydła ...".
Author: klaio  Date: 08-09-2015
Arminius - Ześlizgiwanie się - ale w co?  -1 na 1
"Czytając Pismo tak jak Pan to przeciw mnie czyni ześliźniemy się w literalne, wyrwane z kontekstu znaczenia, co w konsekwencji prowadzi do kompromitowania Pisma, jak i zresztą każdej wypowiedzi, która zakłada znany "nadawcy" i "odbiorcy" kontekst nie ujęty przez literę..."
Sądzi Pan, iż papież tak właśnie ześlizguje się w pozakontekstową interpretację pisma świętego, gdy stanowczo zaleca pomoc uchodźcom?
Nie rozliczam Pana z pańskich poglądów. Polemizuję z nimi.
Co do pomocy biednym krajom - ok, nie mam nic do dodania. Ale przypadek o którym rozmawiamy jest trochę inny. Zachód nie tylko nie pomógł im ale - o zgrozo - zniszczył je serią bezsensownych wojen, więc teraz są uchodźcy i trzeba coś z nim zrobić.
Author: Arminius  Date: 08-09-2015
Frank Holman - kolejny powiew racjonalości
http://janwojcik.natemat.pl/153881,u-cioci-na-imieninach-czyli-redaktorska-dyskusja-polska-o-imigrantach
www4.rp.pl/Rozm(*)ulmanie-nie-musza-uciekac.html
PS. do Arminiusa - jak to ostatnio mądry człowiek powiedział "nie kochaj bliźniego bardziej niż siebie samego".
PS2. Dla tych co lubią wyszukiwać manipulacje: tu natemat.pl/1536(*)e-wszyscy-film-pokazuje-prawde można obejrzeć film, o tym jak typowy przedstawiciel religii miłości i szacunku do kobiet, traktuje matkę i niemowlę "(swoje kobiety"), rzucając nimi z premedytacją o tory kolejowe, w reżimowej prasie nastepnie ukazało się wiele zdjęć zrobionych już po fakcie, leżącej kobiety i dziecka a nad nią policjantów, z komentarzami o faszystowskiej węgierskiej policji dręczącej biedne kobiety i dzieci uchodźców, ale szczytem wykazały się polskie feministki zamieszczając to nagranie codziennikfeministyczny.pl/nazistowskie-wegry/ z opisem "Matka z dzieckiem otoczona przez policję. Przerażony mąż zrzuca je na tory i próbuje osłonić swoim ciałem. Becske, Węgry."
Author: Frank Holman  Date: 08-09-2015
klaio - @Arminius
Na tym możemy wygasić swoją dyskusję protokołem zbieżności i rozbieżności - dobrze się z Panem polemizowało. Skoro jednak Pan pyta, odniosę się jeszcze tylko do mojej oceny jako katolika apelu papieża zainspirowanego fragmentem Pisma o przyjęciu obcego. To, w jaki sposób Bóg przemówił do Jose Bergolio posługując się tym fragmentem mnie nie wiąże, co bynajmniej nie jest niekatolickie. Owszem, może mam skrzywione sumienie, nie wiem. Liczę się z jego odczytaniem tych słów w tej sprawie, bo to mój papież, sam je czytam, ale póki co nie wzywają mnie one do tego samego. Mocniejszym dla mnie znakiem zapytania stawianym przez Boga są moi sąsiedzi, którzy przyjęli uchodźców, bo oni rzeczywiście znosić ich będą na co dzień. W ich przypadku moja mała wiara nie potrafi podważyć autentyczności tego wyboru i jakby mniej sugeruje, że ten gest jest elementem polityki wizerunkowej.
Author: klaio  Date: 08-09-2015
Arminius - Głęboki ukłon
"Mocniejszym dla mnie znakiem zapytania stawianym przez Boga są moi sąsiedzi, którzy przyjęli uchodźców, bo oni rzeczywiście znosić ich będą na co dzień. W ich przypadku moja mała wiara nie potrafi podważyć autentyczności tego wyboru i jakby mniej sugeruje, że ten gest jest elementem polityki wizerunkowej".
 
Pańscy sąsiedzi postąpili bardzo szlachetnie. To święci naszych czasów - głęboki ukłon przed nimi. Ale wiadomo jest iż nie każdego jest stać - z różnych względów - na taką postawę. Każdego natomiast jest stać (bądź powinno) na odrobinę zrozumienia, współczucia, empatii i takiej postawy, która apriorycznie nie redukuje uchoźców do wroga publicznego nr 1, z którym należy się obejść jak to z wrogiem.

Author: Arminius  Date: 09-09-2015
jacek.placek
W tej dyskusji bardzo podobały mi się wypowiedzi Pingwina:

"Dlatego, dopóki nie stworzymy SPRAWNEGO systemu WYMUSZAJĄCEGO asymilację, nie możemy pozwolić na tak masowy napływ imigrantów. "
i
"Przyjmujmy, ale na NASZYCH warunkach. Nie "kto się przedrze", tylko
analogicznie, jak np. USA nas. Zgłoszenie => WERYFIKACJA =>
"warunki brzegowe" (nauka w okresie przejściowym i ponowna weryfikacja
efektu nauki). Do tego natychmiastowa deportacja za konflikt z prawem,
lub nawoływanie do zmian w kierunku prawa islamskiego."

Asymilacja jest ważna. Pójście na żywioł i machnięcie ręką, bo przecież jakoś to będzie, doprowadzić może do tworzenia arabskich dzielnic, w których zaczną panoszyć się islamscy radykałowie i gdzie normalnym ludziom trudniej będzie się wyłamać. Ilu z nas miało problemy, by powiedzieć rodzicom: "Nie idę do kościoła, bo nie wierzę"? A w społecznościach arabskich za niektóre odstępstwa przecież grozi kara śmierci.

Jeśli nie pomyślimy o tym teraz, to najprawdopodobniej będziemy mieli problemy z islamistami. A potem dojdzie to patologii typu Breivik czy inna "Biała moc".
A tego nie chcę. Ani mieć takiego sąsiada, jak dzwoniący muzułmanin:
joemonster.org/(*)_w_Szwecji_dzwoni_do_telewizji
Author: jacek.placek  Date: 09-09-2015
GrzeTor - Przymusowy automat do islamizacji..
Juncker "Komisja proponuje ustanowienie stałego mechanizmu rozdzielania
uchodźców, który umożliwi szybsze radzenie sobie z sytuacjami
kryzysowymi w przyszłości." oraz
"rozmieszczenie imigrantów musi być obowiązkowe, a nie dobrowolne" - czyli wszystko będzie szło z automatu, nawet nie będzie można podyskutować, sprzeciwić się itp. Nie powiedział przy tym nic o jakiś ograniczeniach liczbowych.

"osoby ubiegające się o azyl w krajach UE powinny mieć możliwość podjęcia pracy i zarobkowania" - czyli płace Europejczyków spadną, bezrobocie wzrośnie, bezpieczeństwo osobiste (napady na tle religijnym, światopoglądowym, rasowym itp.) spadnie, bezpieczeństwo militarne (terroryzm) wzrośnie. Nie będzie oddzielania kultury bliskowschodniej od Europejkiej murami ośrodków dla uchodźców, tylko obowiązkowy bezpośredni kontakt Europejczyków z tą kulturą bliskowschodnią.
Author: GrzeTor  Date: 09-09-2015
Frank Holman
UE: żaden kraj nie może mieć nic do powiedzenia, kto do niego trafi
UE: żaden imigrant nie może mieć nic do powiedzenia, gdzie trafi oraz nie może mieć prawa wyjazdu z kraju do jakiego zostanie wysłany
---- ale to my jesteśmy faszystami, bo się na to nie zgadzamy i nie chcemy "pomóc"
Author: Frank Holman  Date: 10-09-2015
A. Gregosiewicz - A kończy się zawsze tak ....   2 na 2
https://www.youtube.com/watch?v=XFXNJfwcCDs
Author: A. Gregosiewicz  Date: 10-09-2015
hyperion - @czas działać   1 na 1
Warszawa. Sobota, 12 września, plac Defilad (okolice Pałacu Kultury i Nauki), godzina 16:00 . Kto chce niech przyjdzie wyrazić swoje zdanie. Chociaż impreza może być jeszcze zablokowana przez "tolerancyjny" ratusz warszawski. Ja będę. Dobrze by było gdyby takie manifestacje zaszły w innych miastach.
Author: hyperion  Date: 10-09-2015

Sort comments from the newest

Back to site..
Advertisement
[ Cooperation ] [ Advertise ] [ Map of the site ] [ F.A.Q. ] [ Store ] [ Sign up ] [ Contact ]
The Rationalist © Copyright 2000-2018 (English section of Polish Racjonalista.pl)
The Polish Association of Rationalists (PSR)